• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Patrik72

Cartier
Vaccinerad.. är inne på 5 sprutan och med den sista fick jag även en mot influensa. Tja det var ju gratis så varför inte. Har inte varit sju i influensa på över 30 år men nu ser jag ut som en sprutnarkoman från plattan i huvudstaden, fast frisk. :p

Mera bild tröst..

Har bara tagit 3st ännu. Siktar på min fjärde nästa vecka.

(Gammalt foto men trots allt yngre än @perhog ) ;)
IMG_8095.JPG
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag är nog inte så långt efter dig. Min 6-åriga brorsdotter kallade mig för "skitgubbe" i somras. 😂
Du ser. en riktig kärleks betygelse.. men då borde du redan vara inne på SINN låda NR 2 eller hur? Om inte rekommenderar jag att bums ta några SMS lån. Vid 55 ska första lådan om 6 klockor vara fylld, vid 65 bör man börja fundera på låda nr 3 ;)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag är nog inte så långt efter dig. Min 6-åriga brorsdotter kallade mig för "skitgubbe" i somras. 😂
OT..
Vetlanda står det i din profil.. Du har händelsevis inte känningar på en mindre gård i de krokarna med skog och en åker som går att landa på? Är på väg till de trakterna ifall rätt objekt dyker upp.

Kompenserar OT inlägget med en arkiv bild.


darkstar 2.JPG
 

Patrik72

Cartier
Du ser. en riktig kärleks betygelse.. men då borde du redan vara inne på SINN låda NR 2 eller hur? Om inte rekommenderar jag att bums ta några SMS lån. Vid 55 ska första lådan om 6 klockor vara fylld, vid 65 bör man börja fundera på låda nr 3 ;)

Jag skäms för att säga det. Men jag jobbar bara på att fylla första lådan ännu. :sorry:
 

Patrik72

Cartier
OT..
Vetlanda står det i din profil.. Du har händelsevis inte känningar på en mindre gård i de krokarna med skog och en åker som går att landa på? Är på väg till de trakterna ifall rätt objekt dyker upp.

Kompenserar OT inlägget med en arkiv bild.


darkstar 2.JPG

Beror väl på vad du har tänkt att landa med? Gårdarna hittar du söder om Vetlanda bla i Bäckseda där det finns stall osv.

Gott om fält och fotbollsplaner för helikopter. :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Den ser inte antik ut. Påminner om den där ultralätta Diamond 9 eller vad den nu heter.
Är vingarna eliptiska som på Spitfiren eller ser jag fel?

Du får fasiken byta namn till Biggles....;)
Den är byggd 1960 på Stark Flugzeugbau i tyskland. På den tiden då ultralätt var ett begrepp som inte existerade. Köpte den 1981 och har ändrat lite genom tiderna, bland annat mer strömlinjeformad huv, ny motor kåpa och lite små fix på motorn. Hela maskinen är byggd i trä och klädd med duk. Vingarna torderade och semi elliptiska, dvs helt raka ca 50% av spännvidden och sedan helt elliptiska. Skevrodren är lite udda eftersom det uppfällda skevrodret även fäller ner på undersidan vilket motverkar skevroderbroms och ger maskinen fantastiska svängegenskaper. Man kan vara nörd på annat än klockor 😜

 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jo omöjligt eftersom tillsatsvikten inte tillåter montage av flottörer dessutom är inte en träkärra lämplig att ha på vatten. :)
Synd med trä, annars hade det ju varit smidigt med buklandning.
Bara montera av landninsstället efter du lyft och lägga dem i bagaget, men det faller ju på trädelen så klart...
 

Patrik72

Cartier
Den är byggd 1960 på Stark Flugzeugbau i tyskland. På den tiden då ultralätt var ett begrepp som inte existerade. Köpte den 1981 och har ändrat lite genom tiderna, bland annat mer strömlinjeformad huv, ny motor kåpa och lite små fix på motorn. Hela maskinen är byggd i trä och klädd med duk. Vingarna torderade och semi elliptiska, dvs helt raka ca 50% av spännvidden och sedan helt elliptiska. Skevrodren är lite udda eftersom det uppfällda skevrodret även fäller ner på undersidan vilket motverkar skevroderbroms och ger maskinen fantastiska svängegenskaper. Man kan vara nörd på annat än klockor 😜




Jag hoppas att du flyger sakta och lågt för att vara säker i luften. ;)
 

Abben

Cartier
2-Faktor
Hoppa ut och vissla på en taxi, tja kanske ett alternativ om skärmen inte hinner veckla ut sig, gamla trä kärror har ju inte något säte konstruerat av Martin Baker 😜

IMG_0861 (2).JPG
-We used to have a say: "Martin Baker meet your maker" som en äldre ameriansk förare sa åt mig på den tiden jag bar gröna kläder på heltid
 
Topp