• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om solglasögon

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mina AO med skyddsnät samt ett par med nedslipad kant...

1000055825.jpg
1000055829.jpg
1000055828.jpg
1000055831.jpg
1000055827.jpg
Ytterligare en variant, moddad med "shadade" polaroidlinser...

1000057161.jpg
1000057163.jpg
1000057164.jpg


Såg även dessa på eBay som har en annan variant av sidoskydd...

1000057167.jpg

 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är bra grejer, jag brukar göra det mellan varven. :)
Effektivare att polera upp dem. Känns dock som det ligger någon skyddande lack på dem från fabrik så man får polera upp dem med ett viss intervall. Tyvärr bröts mina gamla när optikern skulle justera dem något... Funderar på vilken typ av lagning jag skall ge mig på där. Kanske kevlarduk.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Effektivare att polera upp dem. Känns dock som det ligger någon skyddande lack på dem från fabrik så man får polera upp dem med ett viss intervall. Tyvärr bröts mina gamla när optikern skulle justera dem något... Funderar på vilken typ av lagning jag skall ge mig på där. Kanske kevlarduk.
Det är fixat nu och det är ingen önskvärd patina, men smidigt åtgärdat.
 

Bilagor

  • 9E30530B-7271-437B-9514-D2E11A204826.jpeg
    9E30530B-7271-437B-9514-D2E11A204826.jpeg
    221 KB · Visningar: 8
Ja nu är man ju förstörd för evigt, redan köpt ett par Maui Jims, älskar dom 😍
Nu funderar jag på ett par Moscot eller Oliver Peoples
Tycker denna modell är riktigt snygg!
Vad tycker ni? vilka är heliga gralen?

Jaques Marie mage är inget alternativ för mig då jag inte vill donera min njure eller sälja familjens bil
IMG_1205.png
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Effektivare att polera upp dem. Känns dock som det ligger någon skyddande lack på dem från fabrik så man får polera upp dem med ett viss intervall. Tyvärr bröts mina gamla när optikern skulle justera dem något... Funderar på vilken typ av lagning jag skall ge mig på där. Kanske kevlarduk.
Polywatch eller båt polish funkar bra på oxidationen och brukar hålla något halvår... CA lim och grafitpulver+bikarbonat (typ ifrån blyertspenna) blir både hårt och slitstark som lagning. Det har fungerat ofta bra då jag lagat plaster
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Kastar ut en fråga här då jag inte hittar något bra forum för glasögon 😅

Har någon ett förslag på nya glasögon i samma ”rektangulära” form som Chimi 04? Gillar modellen men tröttnat på varumärket.

https://chimi-online.com/se/p/04-optic-havana-eyeglasses
Kollat på muscot?

 
Vart faktiskt lite besviken på Moscot, tycker dom är extremt överprisade om jag ska vara ärlig , om man jämför med Maui Jim för vad man egentligen får
 
Detta känns verkligen som taget från Maui Jim som Olivier Peoples just nu gör 😃
 

Bilagor

  • IMG_1928.png
    IMG_1928.png
    421 KB · Visningar: 1
  • IMG_1929.png
    IMG_1929.png
    736.4 KB · Visningar: 2
  • IMG_1930.png
    IMG_1930.png
    614.1 KB · Visningar: 1
Topp