• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Fredagsskål och testar Old Fashioned
F974641F-A21E-4F18-94D0-CF2F72E1424C.jpeg
 

Oniel

Panerai
IMG_0201.PNG
Jag har inte orkat läsa igenom alla sidor så kanske har kommit på tal tidigare men Nikka coffe grain var nog den lenaste whiskyn jag testat och kan absolut rekommendera den.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
22C69F87-3D09-4395-B47C-CA118FC51B67.jpeg
Laphroigs ”four oak” var ett felköp. För mesig. Får lägga den bland skoputsardonen. ;) men när Lagavulin fortfarande finns kvar på hyllorna går det ju inte att bara gå förbi. Sjuuukt bra!!!
 
FFFCEB5D-3B84-4566-B35D-E25029BDA8F5-30426-000019D7FEAC7AF2.jpeg


Jag är ingen stor whiskyentusiast själv men min bror uppskattar en god sådan så han förärades en sådan här häromdagen när han fyllde år :)

/Rikard
 

Golbica

Omega
Vad tycker forumet om The ileach whisky på bolaget för ynka 309 riksdaler?
Jag själv som gillar islay tycker den är trevlig, går ju rätt mkt stories vilket dest som är bakom den men jag har ingen aning. Bra whisky enligt mig att ha med sig i fickpluntan helt enkelt ;)
16954.jpg
 

Erikd

Cartier
Jag ska på semester till varmare länder om några veckor och tänkte köpa med mig en whisky som resesällskap (utöver sambon då). Är det någon som har bra tips på vad som passar när det är varmt och tropiskt? Dricker generellt all sorts whisky men har börjat gå från den riktigt rökiga sorten och vill istället ha mer smak och sötma. Har på senare tid både haft Kavalan Solist Sherry Cask (Taiwan), Nikka All Malt (Japan), diverse Bowmore och Aberlour som alla varit tillbelåtenhet.

Alla tips mottages med tacksamhet! :)
 

Eric W

Omega
Jag ska på semester till varmare länder om några veckor och tänkte köpa med mig en whisky som resesällskap (utöver sambon då). Är det någon som har bra tips på vad som passar när det är varmt och tropiskt? Dricker generellt all sorts whisky men har börjat gå från den riktigt rökiga sorten och vill istället ha mer smak och sötma. Har på senare tid både haft Kavalan Solist Sherry Cask (Taiwan), Nikka All Malt (Japan), diverse Bowmore och Aberlour som alla varit tillbelåtenhet.

Alla tips mottages med tacksamhet! :)

Balvenie tycker jag är en riktigt bra sommarwhisky. Söt och fruktig. Annars är Longmorn 16 och Springbank 10 två ickerökiga favoriter. Dock med lite mer stuns i än Balvenie
 

Krabbeluring

Cartier
Jag ska på semester till varmare länder om några veckor och tänkte köpa med mig en whisky som resesällskap (utöver sambon då). Är det någon som har bra tips på vad som passar när det är varmt och tropiskt? Dricker generellt all sorts whisky men har börjat gå från den riktigt rökiga sorten och vill istället ha mer smak och sötma. Har på senare tid både haft Kavalan Solist Sherry Cask (Taiwan), Nikka All Malt (Japan), diverse Bowmore och Aberlour som alla varit tillbelåtenhet.

Alla tips mottages med tacksamhet! :)

https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/teeling-46301

Billig, enkel och passar perfekt när det är varmt då den är romfatslagrad. Mycket av den dracks i somras (även om det inte riktigt var direkt varmt).
 
Topp