• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

The lord

Audemars
Magi!
IMG_20190302_211027.jpg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Fick tips om denna som släpptes idag. Systembolaget har fördelat 12 st på några bolag.
Provar lite i kväll så hör jag av mig senare

20190301_100742.jpg

Inte riktigt min smak. Rök och tjära faller inte mig riktigt i smaken.
Blev också tipsad om Tomintoulsläppet. Ingen märkvärdig whisky men det måste ändå vara Bolagets mest prisvärda, 299,-
Inte särskilt rökig enligt mig, en snäll rökton finns där som en lätt krydda. Smaken är ju som baken... Jag gillar den, även om det finns bättre. :)
PSX_20190306_220354.jpg
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Min absoluta favorit whisky är Aberlour A´bunadh, finns det någon wirre jag bör testa som tar det denna gör ett steg högre? Eller är detta best bang for the buck? :)
 

sharetracker

Cartier
Fast röd är ju bland-whiskey modell superdålig, svart är ok brukswhiskey, blå är ju fin-whiskey, går inte alls att jämföra! Flaskformen och att det är en färg framför "label" är väl allt som är liknande!!!
Åh, stort tack för att du tog dig tid att recensera min smak. Jag som trodde jag visste vad jag själv gillade och inte. Nu vet jag bättre. Ser inte själv att jag dragit någon parallel eller jämförelse mellan de olika sorterna. Men säger du det så.
 

Veratio

Cartier
Åh, stort tack för att du tog dig tid att recensera min smak. Jag som trodde jag visste vad jag själv gillade och inte. Nu vet jag bättre. Ser inte själv att jag dragit någon parallel eller jämförelse mellan de olika sorterna. Men säger du det så.

Var väl mer menat som jämförelse. Red kostar 100 kr litern, svart 220 kr och blå 1600 i Tyskland. Är liksom en helt annan liga...

Jag dricker själv 96 procent "sunk"-whiskey så jag är ingen snobb.

Ber om ursäkt att du tog illa vid dig.
 

Monke

Cartier
Jag personligen tycker inte Blue Label är någon höjdare, inte med tanke på priset. För de pengarna finns det mycket annat att köpa men tur smaken är som baken.
 

Veratio

Cartier
Såg Green Book i helgen. Bra film.

Men att inte Cutty Sark finns på bolaget? Tänkte testa den, men var tvungen att beställas! Sket i det för det är inte sååå viktigt.

Någon som testat de sista åren?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Mot mitt bättre vetande blev det ett blind-buy av en Mackmyra igår (har provat många förut o egentligen inte tyckt om ngn av dem).
SmartSelect_20190413-101205_Gallery.jpg

Den var inte kass men levde absolut inte upp till förväntningarna jag fick från att läsa om den, rätt smaklös skulle jag säga. Men sen kanske jag är fel klientel oxå då jag mest tycker om rökiga whiskys.
 
Topp