• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora xxxxx tråden?

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
I en liten "protest" mot den trista röriga snart gigantiska paketöppningstråden så startade jag en egen. Denna blev dock raskt gömd av moderator i den stora tråden. Trist. Är med i lite olika forum av olika intressekaraktär men ser tydligt att de som är uppstyrda, kategoriserade etc. är trista och "livlösa". Skall detta utvecklas vidare? Det räcker väl med "Den stora Rolex tråden" att styra in allt om det märket så behöver vi inte scrolla så mycket? Missförstå mig inte, detta är ett kalasforum men tror det kommer att "kvävas" om man måste in och leta i olika rubriker efter nyheter som intresserar. Då är det bättre att löpa linan ut och lägga paketöppningar och nyinköp som ett "sub forum" jämte Vintage, K&S etc.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Ingen dum idé. Håller med dig att det skulle vara bättre att ha ett subforum för paketöppning istället för en tråd.
 

Icaras

Rolex
Det har varit på tapeten tidigare. Men då envisades bland annat några om att vi också kunde ha OT-forumdel med mera.
Tycker själv inte att KS är stort nog för många forumdelar men håller med dig om att det hade varit mycket roligare att scrolla olika öppningar än sidor i en snart gigantisk tråd. Däremot gillar jag att informativa paketöppningar får vara kvar i diskussion istället för att skickas till paketöppnings-tråden. Det är ju oftast dessa som är roliga att titta igenom :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
jag hade uppskattat att kunna söka i en tråd, inte enbart en forumdel. typ en kryssruta "sök endast denna tråd"
 

sveol

Cartier
Kan vara bra med en mix. Jämför med WUS som har 45 miljarder underforum. Man hittar nada..

Någon sa, lagom är bäst (vad lagom är låter jag andra besluta om). :)
 

JiiWe

Cartier
Tycker också att det borde skapas ett subforum för paketöppningar. Det är roligare när det skapas en egen tråd för varje paketöppning men jag tycker inte att de ska finnas i diskussionsdelen
 

JayJay

Rolex
I en liten "protest" mot den trista röriga snart gigantiska paketöppningstråden så startade jag en egen. Denna blev dock raskt gömd av moderator i den stora tråden. Trist. Är med i lite olika forum av olika intressekaraktär men ser tydligt att de som är uppstyrda, kategoriserade etc. är trista och "livlösa". Skall detta utvecklas vidare? Det räcker väl med "Den stora Rolex tråden" att styra in allt om det märket så behöver vi inte scrolla så mycket? Missförstå mig inte, detta är ett kalasforum men tror det kommer att "kvävas" om man måste in och leta i olika rubriker efter nyheter som intresserar. Då är det bättre att löpa linan ut och lägga paketöppningar och nyinköp som ett "sub forum" jämte Vintage, K&S etc.
Fast det är ju fortfarande okej att ha paketöppning så länge du lämnar lite mer info om klockan. Det gör ju att de trådar som skapas håller högre kvalité.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Testa att lägga mer än två minuter på en paketöppning nästa gång istället. De där folk engagerat sig lite ligger ju kvar. Jag tycker det är helt rätt att den tråden flyttades. KS har gått från att vara överöst av kassa paketöppningstrådar till att faktiskt handla om klockor på bara en vecka. Något som i alla fall jag ser som en utveckling.

Och paketöppningstråden är inte alls gigantisk och oöverskådlig.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
I en liten "protest" mot den trista röriga snart gigantiska paketöppningstråden så startade jag en egen. Denna blev dock raskt gömd av moderator i den stora tråden. Trist. Är med i lite olika forum av olika intressekaraktär men ser tydligt att de som är uppstyrda, kategoriserade etc. är trista och "livlösa". Skall detta utvecklas vidare? Det räcker väl med "Den stora Rolex tråden" att styra in allt om det märket så behöver vi inte scrolla så mycket? Missförstå mig inte, detta är ett kalasforum men tror det kommer att "kvävas" om man måste in och leta i olika rubriker efter nyheter som intresserar. Då är det bättre att löpa linan ut och lägga paketöppningar och nyinköp som ett "sub forum" jämte Vintage, K&S etc.
Och vad är ditt förslag?

Lagrar du fotografier digitalt någonstans? Ligger de alla i samma bibliotek, eller kategoriserar du? Hur gör ett bibliotek?

Det finns flera sätt att hantera en ständigt växande informationsmängd och det finns flera behov som ska tillgodoses. Kategorisering är väldigt vanligt och ofta lämpligt. Riktigt bra sökmekanismer är också fint.

För en del passar det att all information ligger i samma tråd, i någon tidsordning. Våra behov är olika.

Och just när det gäller paketöppningstråden så fanns det ju en chans att göra sin röst hörd innan. Missade du?

Mvh A

Edit: ja just ja, ditt förslag är subforum... En form av kategorisering, alltså. Personligen gillar jag jättetrådar.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Bara för att man är medlem på klocksnack så har man inte något att säga till om. Dessutom har vi redan diskuterat detta ingående och admin har tagit beslut. Alltså; acceptera eller inte.

Regler har en tendens att anpassa sig efter verkligheten även fast det ibland tar tid.
 

Apansson

Torpare
Uppmuntra folk till roligare paketöppningstrådar är bara en bra sak. Tyvärr är inte en uppackning av en billig casio sådär superkul så att det förtjänar en egen tråd...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ingen regel som förbjuder paketöppningstrådar, det kan fortfarande läggas upp hur många paketöppningstrådar som helst. Om det görs med lite engagemang och ambition. Vill man bara visa ett nyinköp så finns det en särskild tråd för det. Personligen tycker jag att det är bra. Och rätt odramatiskt.

Gällande regler etc så har vi få regler, extremt lite moderering och ett ganska skönt, vildvuxet och charmigt forum. Och ärligt talat så handlar den mesta feedbacken vi får snarare om att vi borde styra upp saker ännu mer än vad vi gör idag. ;)
 
Nackdelen med den nya paketöppningtråden är att den blir sjukt svåröverskådlig, går man in så är det bara en massa grattis och man måste gå bakåt bland sidorna för att hitta själva klockan, fyller ingen funktion för mig iallafall, struntar i att kolla den helt enkelt och tittar hellre på dom riktiga paketöppningarna trådarna..
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Nackdelen med den nya paketöppningtråden är att den blir sjukt svåröverskådlig, går man in så är det bara en massa grattis och man måste gå bakåt bland sidorna för att hitta själva klockan, fyller ingen funktion för mig iallafall, struntar i att kolla den helt enkelt och tittar hellre på dom riktiga paketöppningarna trådarna..
Håller helt med dig. Tycker den tråden är för jobbig att faktiskt gå in i, och det är ju synd.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nackdelen med den nya paketöppningtråden är att den blir sjukt svåröverskådlig, går man in så är det bara en massa grattis och man måste gå bakåt bland sidorna för att hitta själva klockan, fyller ingen funktion för mig iallafall, struntar i att kolla den helt enkelt och tittar hellre på dom riktiga paketöppningarna trådarna..
Vänta bara tills folk hittar like-funktionen. Jag tror det kommer hända nästa vecka. :D
 
Topp