• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den svettigaste tråden på KS - WoW Classic!

Chad

Rolex
Tjena,

Antar att jag inte är den enda mannen på KS som satt och pressa WoW back in the days. Vanilla, 40-manna-raids, smockfulla battlegrounds, world PvP, långa nätter och mycket bortkastad men härlig tid.

Nu när Blizzard gick ut med att WoW classic släpps i framtiden så växer ett kraftigt sug att ännu en gång förstöra nåt år av mitt liv.

Så, vilka här är lika taggade som jag?
Vad tycker du om hela konceptet?
När släpps det?
Är ditt mål också att få sparken från jobbet pga WoWpress?

Så mycket frågor, så lite svar..

 
Senast ändrad:

Lowe92

Cartier
Haha varför såg jag den här tråden?! Måste läsa mig vidare om vad som gäller med wow classic. Spelade ju tills ögonen blödde förr.
Vet vi något än så länge eller bara så lite som är med i trådstarte?
 

Chad

Rolex
Haha varför såg jag den här tråden?! Måste läsa mig vidare om vad som gäller med wow classic. Spelade ju tills ögonen blödde förr.
Vet vi något än så länge eller bara så lite som är med i trådstarte?

Vi vet att det kommer X antal servrar som är Vanilla. Release datum verkar tyvärr ej vara satt.
Är så sjukt taggad. Lirade fram till TBC kom och inte rört skiten sen dess men nu jävlar är det dags.

 

Psykel

Patek
Livet som retribution paladin i Vanilla var allt annat än extatiskt. Blev bättre när TBC kom, och ännu bättre med WotLK (bästa expen för övrigt, både game play och story). La ner WoW nånstans bortåt slutet av Mists of Pandaria. Hösten 2013, tror jag.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Mm lite sugen men sluta spela data-spel för typ 6 år sedan. Nu är det bara ps4 som gäller men hade varit sjukt kul att lira lite wow igen men tror inte det kommer hända haha
 

Chad

Rolex
Jag är på, ja jäklar!

Såja! Vilken klass / race är du sugen på?

Förmodligen mer lockande i teorin än i praktiken. Springa i 20 minuters i the Barrens för ett questmob som spawnar var 20 minut eller bli "corpse campad" i Strangethorn Vale...

Tycker det var sjukt mys och springa runt i Vanilla. Kanske beror på att jag var typ 12-15 och nostalgin spökar. Ej lirat efter Vanilla så kommer inte påverkas av ev. förbättringar därefter.

Livet som retribution paladin i Vanilla var allt annat än extatiskt. Blev bättre när TBC kom, och ännu bättre med WotLK (bästa expen för övrigt, både game play och story). La ner WoW nånstans bortåt slutet av Mists of Pandaria. Hösten 2013, tror jag.

Man får skylla sig själv om man e pally. Nog den fjantigaste klassen ;) Jag antar att du gör om & gör rätt nu i Classic.

Mm lite sugen men sluta spela data-spel för typ 6 år sedan. Nu är det bara ps4 som gäller men hade varit sjukt kul att lira lite wow igen men tror inte det kommer hända haha

Klart du ska spela. Du vet ju själv hur nice det kommer bli! :woot:
 
Tycker det var sjukt mys och springa runt i Vanilla. Kanske beror på att jag var typ 12-15 och nostalgin spökar. Ej lirat efter Vanilla så kommer inte påverkas av ev. förbättringar därefter.

Kan bara hålla med, får myskänsla bara av tanken på att harva omkring i Stranglethorn Vale. Gillade det mer än end game med raids osv. Men tror inte det skulle vara samma känsla idag, var 12-13 när jag lirade och slutade under WOTLK. Lyckades dock få till rätt mycket game time under det dryga året man var aktiv..
 

Chad

Rolex
Kan bara hålla med, får myskänsla bara av tanken på att harva omkring i Stranglethorn Vale. Gillade det mer än end game med raids osv. Men tror inte det skulle vara samma känsla idag, var 12-13 när jag lirade och slutade under WOTLK. Lyckades dock få till rätt mycket game time under det dryga året man var aktiv..

Ahh fy fan vad nice med STV. Minns det som igår, första gången man kom dit och var lite smånojjig men ändå nyfiken på ev. monster och fiender :D

Sen längtar jag till snölandskapet, vad det nu hette. Lvlade typ 50-60 rätt mkt där som orc hunter. En av demonerna för min båg/stav-quest var där också.

Nä, tror givetvis inte att det kommer kännas lika bra. Men blir nog ändå en riktigt härlig nostalgitripp!
 
Senast ändrad:

Lowe92

Cartier
Körde Hunter förr och om det blir något blir det hunter igen. Håller dock med om att wotlk nog var en av de absolut bästa tiderna. Lirade riktigt mycket arena då och hade startat guild med en polare för att köra raids med. Good Times.
 

Buffi

Panerai
Finns viss nostalgi där, men allvarligt talat låter det inte så jävla hett med flera timmar långa 40-manna raids i Molten core, bara för att alla ska få dela på ett fåtal rätt sunkiga epics.
Lite nyfiken på att skaffa ett konto, nå max-level och kanske spöa Onyxia eller något, men nåt mer än det är jag nog för gammal för nu.
 

Chad

Rolex
Finns viss nostalgi där, men allvarligt talat låter det inte så jävla hett med flera timmar långa 40-manna raids i Molten core, bara för att alla ska få dela på ett fåtal rätt sunkiga epics.
Lite nyfiken på att skaffa ett konto, nå max-level och kanske spöa Onyxia eller något, men nåt mer än det är jag nog för gammal för nu.

Du beskrev ju bland det bästa med Vanilla!

Som jag förstått det kan man bli full epic på max nån vecka nuförtin' - i Vanilla så var det just epic-spelare som lyckades med det. Sen flera timmar med 39 andra lökar är ju hur mysigt som helst :D
 
Topp