• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den ultimata GMT/dual time klockan?

Arcticreef

Silver
Den enda komplikation jag tycker är möjligheten att visa tiden i mer än en tidszon. Har därför samlat på mig några såsom GMT o Explorer II, GS 3600 och Quartzen, Panerai GMT. Trots detta söker jag fortfarande efter graalen. Har nu hittat något från Parmigiani som verkar vara något utöver det vanliga. Nån här som har åsikter om denna? Designen är fantastisk tycker jag och likaså funktionen. Nån som har några åsikter?
457A17F8-B885-40C1-8B45-B1FAC75289E2.png

Tavlan på 5164r är mycket vackert och skulle hålla med att den är den ultimata GMT klocka i ett värld där rån fanns inte.
Som en som reser (väldigt) mycket, både privat och jobb, tycker jag att en 5164a är perfekt för mig.
Funkar i en meeting room som vid poolen, och lite diskretare än guld varianten. Troligtvis något mer rep-tålig.

I övrigt är GMT funktionen mycket enkel att använda med pusharna, day/night indikation för båda tidszoner och 120m vattentätt.

Skulle gärna ha en som min reseklocka

20191107_115408.jpg

Edit: lol, läste ämnet och första svar så antog jag att vi diskuterar våra åsikter om vilken är den ultimata GMT. Ber om ursäkt om jag hade helt missat ämnet i fråga :D

Tavlan på 5164r är mycket vackert och skulle hålla med att den är den ultimata GMT klocka i ett värld där rån fanns inte.
Som en som reser (väldigt) mycket, både privat och jobb, tycker jag att en 5164a är perfekt för mig.
Funkar i en meeting room som vid poolen, och lite diskretare än guld varianten. Troligtvis något mer rep-tålig.

I övrigt är GMT funktionen mycket enkel att använda med pusharna, day/night indikation för båda tidszoner och 120m vattentätt.

Skulle gärna ha en som min reseklocka

20191107_115408.jpg

Edit: lol, läste ämnet och första svar så antog jag att vi diskuterar våra åsikter om vilken är den ultimata GMT. Ber om ursäkt om jag hade helt missat ämnet i fråga :D
Gillar den stenhårt. Men problemet är att den både är för dyr för mig samtidigt som den väl är Pateks instegsmodell.

Höll på att köpa en en aquanaut (utan gmt funktionen) 2007 då de ännu inte blivit så vansinnigt dyra. Åtminstone på den tiden var det PPs billigaste modell.

Ja okej, där kan jag delvis hålla med.

Men idag ser situationen lite annorlunda ut. Först tror jag att en 5167 listar på samma nivå eller även lite dyrare än dem billigaste Calatrava modeller, sen är det väldigt svårt att få tag i (som ny för listpris)

Själv skulle jag aldrig köpa en "vanligt" aquanaut utan en komplikation oavsett, tycker dem är lite tråkiga utan det. Så där känner vi lite samma tror jag.
För mig är det 5164a som gäller, den kostar också lite mer än instegsmodellerna (list ca. 330tkr idag)

Har du kikat på en VC overseas dual time? Listar runt samma som Parmigiani.
En av mina favoriter, men lite får stor för mig.
Man får läder, gummi och stållänk med fast-change också.

Ja okej, där kan jag delvis hålla med.

Men idag ser situationen lite annorlunda ut. Först tror jag att en 5167 listar på samma nivå eller även lite dyrare än dem billigaste Calatrava modeller, sen är det väldigt svårt att få tag i (som ny för listpris)

Själv skulle jag aldrig köpa en "vanligt" aquanaut utan en komplikation oavsett, tycker dem är lite tråkiga utan det. Så där känner vi lite samma tror jag.
För mig är det 5164a som gäller, den kostar också lite mer än instegsmodellerna (list ca. 330tkr idag)

Har du kikat på en VC overseas dual time? Listar runt samma som Parmigiani.
En av mina favoriter, men lite får stor för mig.
Man får läder, gummi och stållänk med fast-change också.
VC skall jag titta närmare på. Tack!

Tillbaka
Topp