• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ultimata...

...klockan måste väl ändå vara en Rolex Sub i vilken form som helst MEN jag tycker SubC är den bästa av dom alla och det var länge sedan jag bjöd på en balkongbild, så here goes...

Så posta liter bilder på era Subs...

FA3816F1-0D45-4EFE-AC6A-95E352654B4C-1759-000001EFD5FE6239.jpg


61CD4B71-19DE-4B98-92DC-5570B5EF9D60-1759-000001EFDBA8101A.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Bland de bättre är den förmodligen för sin storlek, mångsidighet och igenkänningsfaktor, men sen kan jag förstå att vissa föredrar Planet Ocean för sitt mer moderna utseende. Men för min egen del hade jag valt Subben alla dagar i veckan.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355666912.874352.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355666912.874352.jpg
    98.4 KB · Visningar: 825
  • ImageUploadedByTapatalk1355666939.437590.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355666939.437590.jpg
    277.9 KB · Visningar: 823
  • ImageUploadedByTapatalk1355666961.749694.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355666961.749694.jpg
    161.4 KB · Visningar: 828
  • ImageUploadedByTapatalk1355666991.075628.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355666991.075628.jpg
    111.5 KB · Visningar: 822

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Håller med om att subs är tidlösa och passar i dom flesta lägen, den ultimata allrounddinkan.
Har två subbar och en sea-dweller 16600 som kanske inte räknas men den får hänga med ändå.

Nicklas.S

14060M g-serie
PB100331.jpg

16610LV z-serie
PB100298.jpg

16600 v-serie
PB090318.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Kan inget annat än att hålla med. Blir troligtvis min nästa klocka.
Står mellan en sub och Speedmaster Moonwatch :?
 

Rico

Cartier
2-Faktor
edumyma5.jpg

Tycker subban är världens tråkigaste klocka. Samtidigt använder jag den mest av de jag har. Väldigt allround! Gillar att den är så avskalad.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

David

Bödeln
Kan bara hålla med, även om jag fortfarande letar efter en "riktig" Sub (5512/5513/5514/5517/1680/16800) så får de här duga så länge.

101129-Sub-Snow-2.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Den ultimata...

Ägde också en Sub en gång... Saknar den! :mrgreen:
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1355732028090.jpg
    uploadfromtaptalk1355732028090.jpg
    39.1 KB · Visningar: 474

Ricrob

Patek
Märkligt.. Bara märkligt att prata ultimata klockor när det finns 1000 behov, 1000 smaker, 1000 förutsättningar och åter 1000 av det ena och 1000 av det andra. En annan märklig sak är att alla som försöker omvända världen pekar åt samma håll, måste man skriva på ett avtal ang detta vid köp av en Rolex? :shock:
 
Ricrob skrev:
Märkligt.. Bara märkligt att prata ultimata klockor när det finns 1000 behov, 1000 smaker, 1000 förutsättningar och åter 1000 av det ena och 1000 av det andra. En annan märklig sak är att alla som försöker omvända världen pekar åt samma håll, måste man skriva på ett avtal ang detta vid köp av en Rolex? :shock:

Nja tror inte rolex står för avtalet utan deras "hitman" spencer som smyger sig in med löften om evigt liv i rolex lustgård med fri tillgång av plexi och kir! :mrgreen:

MVH
Anders P
 

David

Bödeln
Ricrob skrev:
Märkligt.. Bara märkligt att prata ultimata klockor när det finns 1000 behov, 1000 smaker, 1000 förutsättningar och åter 1000 av det ena och 1000 av det andra.

Visst är det så, men samtidigt gissar jag att följande stämmer på en stor majoritet av forumets medlemmar:
  • Sitter framför dator på kontor stor del av sin tid
  • Försöker ge sken av en aktiv fritid som kan innebära både stötar och vatten
  • Bär kostym och slips då och då
  • Har råd att införskaffa en stål-Rolex även om det kan svida
Ska man köpa en klocka som funkar i alla lägen, syns när det önskas och är diskret när det behövs, håller sitt värde och tål stryk utan att se ut som stryk har jag svårt att se att någon klocka skulle vara bättre lämpad än en Sub.

Om man inte gillar den är det bara att köpa något annat. Simples! :)
 

Ricrob

Patek
David skrev:
Ricrob skrev:
Märkligt.. Bara märkligt att prata ultimata klockor när det finns 1000 behov, 1000 smaker, 1000 förutsättningar och åter 1000 av det ena och 1000 av det andra.

Visst är det så, men samtidigt gissar jag att följande stämmer på en stor majoritet av forumets medlemmar:
  • Sitter framför dator på kontor stor del av sin tid
  • Försöker ge sken av en aktiv fritid som kan innebära både stötar och vatten
  • Bär kostym och slips då och då
  • Har råd att införskaffa en stål-Rolex även om det kan svida
Ska man köpa en klocka som funkar i alla lägen, syns när det önskas och är diskret när det behövs, håller sitt värde och tål stryk utan att se ut som stryk har jag svårt att se att någon klocka skulle vara bättre lämpad än en Sub.

Visst, mycket du skriver stämmer säkert men om man inte gillar den då..? Säger inte att jag personligen inte gillar Sub men även jag kan tycka att den är tråkig, liten, en aning "bajsnödig" osv och som sagt, det är en bra klocka på många sätt och för vissa/många den ultimata onaniklockan men det gäller inte alla och det märkliga som jag ser det är just att alla som gillar/äger Rolex ser det som sitt kall att få resten av världen att fatta storheten.. Kanske just det som gör den så "bajsnödig" när jag tänker efter.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ricrob skrev:
David skrev:
Ricrob skrev:
Märkligt.. Bara märkligt att prata ultimata klockor när det finns 1000 behov, 1000 smaker, 1000 förutsättningar och åter 1000 av det ena och 1000 av det andra.

Visst är det så, men samtidigt gissar jag att följande stämmer på en stor majoritet av forumets medlemmar:
  • Sitter framför dator på kontor stor del av sin tid
  • Försöker ge sken av en aktiv fritid som kan innebära både stötar och vatten
  • Bär kostym och slips då och då
  • Har råd att införskaffa en stål-Rolex även om det kan svida
Ska man köpa en klocka som funkar i alla lägen, syns när det önskas och är diskret när det behövs, håller sitt värde och tål stryk utan att se ut som stryk har jag svårt att se att någon klocka skulle vara bättre lämpad än en Sub.

Visst, mycket du skriver stämmer säkert men om man inte gillar den då..? Säger inte att jag personligen inte gillar Sub men även jag kan tycka att den är tråkig, liten, en aning "bajsnödig" osv och som sagt, det är en bra klocka på många sätt och för vissa/många den ultimata onaniklockan men det gäller inte alla och det märkliga som jag ser det är just att alla som gillar/äger Rolex ser det som sitt kall att få resten av världen att fatta storheten.. Kanske just det som gör den så "bajsnödig" när jag tänker efter.
Köp en MM300 istället och spar resten av slantarna som bli över :mrgreen: ;)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag köper resonemanget om att vissa vill övertyga alla andra om att en Sub är den bästa klockan att äga.
Själv så håller jag mig borta från det. Dels för att jag inte vet tillräckligt om klockor och dels för att, som nämndes tidigare, det finns så många olika behov/smaker etc.
Anledningen till att jag köpte min Sub var för att jag ville ha en klocka som är klassiskt snygg, inte större än 40mm, badvänlig och allmänt allround. Sen bidrog så klart dess historia till valet.

Det enda missionärsarbetet jag försöker mig på är att försöka få icke-klockintresserad att se lite utanför ur & penn och modeklockorna och få dem att inse att det finns "riktiga" klockor till vettiga priser. Seiko är väl det vanligaste märket jag nämner då.
 

David

Bödeln
Ricrob skrev:
Visst, mycket du skriver stämmer säkert men om man inte gillar den då..? Säger inte att jag personligen inte gillar Sub men även jag kan tycka att den är tråkig, liten, en aning "bajsnödig" osv och som sagt, det är en bra klocka på många sätt och för vissa/många den ultimata onaniklockan men det gäller inte alla och det märkliga som jag ser det är just att alla som gillar/äger Rolex ser det som sitt kall att få resten av världen att fatta storheten.. Kanske just det som gör den så "bajsnödig" när jag tänker efter.

Att Submarinern har blivit en baslinje mot vilken alla andra sportklockor jämförs behöver man bara besöka valfritt Omega-forum för att konstatera. Rätt eller fel, så ligger det till så.

Man kan givetvis vända på det hela och säga att Sub-köpare är får som inte tänker själva, inte vet vad de vill ha, inte vågar sticka ut eller bryr sig alldeles för mycket om vad omgivningen tycker.

Det är ingen som tvingar någon att köpa en Sub eller att godta någon särskild åsikt som sanning, och tycker man annorlunda är det bara att posta en ny tråd med proklamation att Bvlgari Diagono Sport är det mest ultimata som uppfunnits sedan skivat bröd.

Sedan vet jag inte om det är så mycket vanligare att just Sub-mobben anstränger sig mer för att sprida sitt evangelium, är det inte bara att de är fler till antalet?

För egen del är det dött lopp mellan Sub och Explorer II om jag skulle behöva välja en enda klocka, så jag är väl något partisk åt Rolex-hållet, men jag kan hålla med om att det är ett förbannat tråkigt och säkert val.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
David skrev:
Ricrob skrev:
Märkligt.. Bara märkligt att prata ultimata klockor när det finns 1000 behov, 1000 smaker, 1000 förutsättningar och åter 1000 av det ena och 1000 av det andra.

Visst är det så, men samtidigt gissar jag att följande stämmer på en stor majoritet av forumets medlemmar:
  • Sitter framför dator på kontor stor del av sin tid
  • Försöker ge sken av en aktiv fritid som kan innebära både stötar och vatten
  • Bär kostym och slips då och då
  • Har råd att införskaffa en stål-Rolex även om det kan svida
Ska man köpa en klocka som funkar i alla lägen, syns när det önskas och är diskret när det behövs, håller sitt värde och tål stryk utan att se ut som stryk har jag svårt att se att någon klocka skulle vara bättre lämpad än en Sub.

Visst, mycket du skriver stämmer säkert men om man inte gillar den då..? Säger inte att jag personligen inte gillar Sub men även jag kan tycka att den är tråkig, liten, en aning "bajsnödig" osv och som sagt, det är en bra klocka på många sätt och för vissa/många den ultimata onaniklockan men det gäller inte alla och det märkliga som jag ser det är just att alla som gillar/äger Rolex ser det som sitt kall att få resten av världen att fatta storheten.. Kanske just det som gör den så "bajsnödig" när jag tänker efter.
Många av oss här är rätt bajsnödiga! Jag tjatar om Snowflake hela tiden t.ex. Bara för att jag själv har en, men konstigt nog inte för att jag vill att andra ska skaffa en :-|
Jag gillar ju flingan bl.a. för att alla andra inte har den ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
Uppar tråden lite....



5775f2e0.jpg


43F7AF8B-B9DA-4748-A3FA-13D3AA9FF463-1736-0000035EAA68D27A_zpsaa3dd8c4.jpg


28A1005C-7D15-496B-97A5-3A033B03A45F-1120-00000157AA1338B9_zpsf204ba4d.jpg


4EDE4918-8066-43DB-857A-77B78D425D0C-1908-0000026D50D57D86_zpsd2935d21.jpg


Och passar på att quota Ricrob klassiska kommentar...

Visst, mycket du skriver stämmer säkert men om man inte gillar den då..? Säger inte att jag personligen inte gillar Sub men även jag kan tycka att den är tråkig, liten, en aning "bajsnödig" osv och som sagt, det är en bra klocka på många sätt och för vissa/många den ultimata onaniklockan men det gäller inte alla och det märkliga som jag ser det är just att alla som gillar/äger Rolex ser det som sitt kall att få resten av världen att fatta storheten.. Kanske just det som gör den så "bajsnödig" när jag tänker efter.
 
Topp