• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den välblandade drinktråden!

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Denna trådstart har jag vart sugen på ett tag!
Startar tråden med följande fråga; schysst vodkadrink som inte kräver 1000 ingredienser? :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Denna trådstart har jag vart sugen på ett tag!
Startar tråden med följande fråga; schysst vodkadrink som inte kräver 1000 ingredienser? :)

Cosmopolitan är väl en klassiker. Kanske lite tjejig, dock... Se recept på nätet.
"Vanlig" Roses Lime funkar utmärkt, tycker jag att ha i.

För lite mer "oumpf" i Cosmon; skaka med några droppar Angostura! (helst Orange, men "vanlig" funkar - det har du väl hemma till Old Fashioned'en i alla fall...)

Vodka/Lime; helt enkelt 50/50 Vodka & Roses Lime på is. En del kör lite sodavatten, men det tycker jag är fegt...

Caprinoska (osäker på stavning); muddla 1/2-1 tärnad lime med lite socker i shakern. I med vodka & is. Shake it like a polaroid picture! Häll upp med skal & allt i ett tumbler-glas. Gött!

Ta det lugnt!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Vodka+Soda+Lime

3 ingredienser, så borde räknas som en drink? ;)
Cosmopolitan är väl en klassiker. Kanske lite tjejig, dock... Se recept på nätet.
"Vanlig" Roses Lime funkar utmärkt, tycker jag att ha i.

För lite mer "oumpf" i Cosmon; skaka med några droppar Angostura! (helst Orange, men "vanlig" funkar - det har du väl hemma till Old Fashioned'en i alla fall...)

Vodka/Lime; helt enkelt 50/50 Vodka & Roses Lime på is. En del kör lite sodavatten, men det tycker jag är fegt...

Caprinoska (osäker på stavning); muddla 1/2-1 tärnad lime med lite socker i shakern. I med vodka & is. She it like a polaroid picture! Häll upp med skal & allt i ett tumbler-glas. Gött!

Ta det lugnt!
Tackar för svar! Återkommer under kvällen ;)
 

hedbrg

Panerai
Hade du haft vodka pears är den här riktigt fin, smakar precis som piggelinglass

6 cl vodka pears
festis guanabana pineapple
pressad citron

Har du en annalkande förkylning på gång går vodka bra att blanda med proviva.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Trådskaparen i fråga verkar till synes vara student, så tog två som kändes lämpliga för en studentsituation. Dricka dyr vodka on the rocks kan man göra när man blivit gammal och tråkig.

Äsch; AdamST är ju en mogen ung man som minsann har smak för goda drinkar. Han gillar ju den fulländade coctailen; Old Fashioned!

Föresten Adam; vaska vodkan & fram med Bourbon istället... :D
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Mmmmm sitter i detta nu och sneglar på den nyinköpta apelsinen... När klockjäveln blir halvfem blir det en "Oldie" :)

Nu snackar vi! Det är för övrigt det ända apelsin som frukt duger till; att ha skalet till en twist i sin Old F! :D

Har haft en "vit period" efter jul/nyår/alpresa under 13-helgen (nåja; för att vara ärlig varade den bara onsdag tom. fredag förra veckan, för ett litet "återfall" på lördagen och sedan söndag till idag), så idag får det minsann bli en stadig fredags-Old F känner jag!

Som sagt tidigare; köp dig en Angostura Orange oxå (måste nog beställas på Bolaget) & kör 2-3 droppar vardera av den & "vanlig" Angostura; ger en härlig fräschör/apelsintouch!

Skål kosmonauter!
 

hollow123

Rolex
:)

Har faktiskt en Hendricks i spritkällaren, men har inte riktigt fastnat för den/förstått storheten.
Föredrar "vanlig" Tanqueray i GT & Tanqueray 10 i drajjor.

Den är inte tokig den heller! GT funkar på de flesta ginsorter. Köpte en gin i Spanien minns ej namnet (blå/röd flaska med en bulldog på) när den vanliga Gordons som finns i min lokala butik där var slut. Den funkade inte, ställde in den i skafferiet kommer nog aldrig röra den igen.

Tips till den som tycker att GT's är för beskt: en/två cl sprite på toppen fungerar utmärkt.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Nu är det snart dax...

image.jpg


Ping RicVin AdamST m fl. :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
White russian e nice!


Annars gillar jag Kir Royale. (Créme de cassis och mousserande/champagne, ska väl vara champagne om man ska vara petig men jag är av den åsikten att champagne ska drickas som den är, onödigt att "slösa" på att groggs med)
image.jpg
Bara mjölk ju? ;)
Föredrar faktiskt Black russian, för jävla god.
 
Topp