• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denim evolution - den stora jeansnötartråden

J3sus

Omega
Jag har också ett par Nudie som jag var nöjd med tidigare, inte så mycket längre dock :)
Ja svårt med modellval. Man vill ju helst slippa strulet med att skicka tillbaka.
Även storlek tyckte jag var bökigt att få till, men det gick bra tack vara IH grymma support.
Lycka till med valet av modell.
Lite klurigt men det ska nog gå bra, uppdatera:)
 

Kingesson

Omega
Tack för tipsen! Grönegatan känner jag till, men tänkte inte på dem.

Repamera verkar intressant. Blir nog att jag testar dem (efter sommaren).
Sent svar, men jag kan säga att jag fick hem ett par Nudie från Repamera nyss och de var verkligen gediget lagade. Men man får vara beredd på att de lägger in en rejäl laglapp på insidan av byxorna som gör att det känns lite stelt till en början, men jag tror att förstärkningen kommer göra att de håller ännu längre tills jag skrevar upp dem nästa gång.

Skulle säga att lagningen känns snäppet bättre än den Nudie gör själva i sina butiker (men inte så stor skillnad att man inte ska välja det gratisalternativet om man har en butik nära).
 

vlm1978

Cartier
Sent svar, men jag kan säga att jag fick hem ett par Nudie från Repamera nyss och de var verkligen gediget lagade. Men man får vara beredd på att de lägger in en rejäl laglapp på insidan av byxorna som gör att det känns lite stelt till en början, men jag tror att förstärkningen kommer göra att de håller ännu längre tills jag skrevar upp dem nästa gång.

Skulle säga att lagningen känns snäppet bättre än den Nudie gör själva i sina butiker (men inte så stor skillnad att man inte ska välja det gratisalternativet om man har en butik nära).
Komiskt sammanträffande. Idag när jag körde hem från jobbet, så slog det mig att jag glömt att lämna in jeansen för lagning (har såklart påbörjat ett par andra). Och då tänkte jag att jag skickar in dem till repamera. Men jag är ingen fantast av lagningslappar (på insidan). Jag har själv lagat jeans på det sättet och stelt blev det. De gör garanterat ett bättre jobb än vad jag gjorde men dubbla lager tyg är dubbla lager tyg.

Jag får nog ta någon annan.
 

Psykel

Patek
Komiskt sammanträffande. Idag när jag körde hem från jobbet, så slog det mig att jag glömt att lämna in jeansen för lagning (har såklart påbörjat ett par andra). Och då tänkte jag att jag skickar in dem till repamera. Men jag är ingen fantast av lagningslappar (på insidan). Jag har själv lagat jeans på det sättet och stelt blev det. De gör garanterat ett bättre jobb än vad jag gjorde men dubbla lager tyg är dubbla lager tyg.

Jag får nog ta någon annan.
Second Sunrise i Stockholm är helt sjuka på att reparera jeans. https://secondsunrise.se/
 

Josa

Omega
2-Faktor
Väcker liv i den här tråden igen med ett skiftbyte. Båda är APC Petit New standard, det slitna paret är från hösten 2017.
739CA88B-8125-4794-ADF0-C42C2490DE3C.jpeg
 

Josa

Omega
2-Faktor
APC är verkligen tacksamma att slita snyggt. Tyvärr har jag alltid lyckats paja fickorna långt innan resten av jeansen är redo att pensioneras.
Det här är faktiskt mitt första par som går sönder. Både på knäet och i skrevet. Tänkte lämna in dem hos second sunrise enligt förslaget ovan. Är nu inne på mitt fjärde par APC så rätt nöjd trots att de gått sönder.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Är så jäkla nöjd med mina blå 21oz Iron Heart (IH555-01), att jag inte kunde motstå ett par svarta också (IH555-03) :)
Jag upplever kvaliteten på IH så sanslöst bra att det inte ens känns svårt att motivera det höga priset.
20200302_161950.jpg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är så jäkla nöjd med mina blå 21oz Iron Heart (IH555-01), att jag inte kunde motstå ett par svarta också (IH555-03) :)
Jag upplever kvaliteten på IH så sanslöst bra att det inte ens känns svårt att motivera det höga priset.
20200302_161950.jpg
Var köper du dem? Finns de i butik i Sverige? Tänkte ev köpa ett par när jag åker till New York i april. Men de är för djävla dyra. Å andra sidan tyckte jag mina Tellason var för djävla dyra men har varit värda varenda krona.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Var köper du dem? Finns de i butik i Sverige? Tänkte ev köpa ett par när jag åker till New York i april. Men de är för djävla dyra. Å andra sidan tyckte jag mina Tellason var för djävla dyra men har varit värda varenda krona.
Dom finns tyvärr inte i butik i Sverige.
Jag beställer ifrån: https://www.ironheart.co.uk vilket har fungerat toppen. Dom är grymma att ha att göra med. Tyvärr ganska lång väntetid på vissa modeller.
Hoppas du hittar ett par i NY. Du lär inte bli missnöjd.
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Beställde ett par nya COF M2 den otvättade modellen. Hur länge ska ”man” vänta innan första tvätt?
Vill undvika att blöda ner i bilen osv.
 

Nudelpalm

Omega
Dålig bild på mina Nudie Steady Eddie II köpta i mars och tvättade tre gånger. Brukar ha 36 i midja, gick ner till 34 på dessa men nog fan är de fortfarande för stora. Nästa köp blir ett par i storlek 33 eller 32.
 

Bilagor

  • 50B95016-E087-437E-B0DE-011F9D55C513.jpeg
    50B95016-E087-437E-B0DE-011F9D55C513.jpeg
    417.2 KB · Visningar: 73

Nudelpalm

Omega
När jag ändå är här förresten - Tips på bra raw denimjackor som inte kostar satan som dessutom har handfickor? Nudies har inte fickor, Asket och Lee är alldeles för dyra och Levis verkar inte ha några raw....
 

RikNik

Panerai
2-Faktor

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Varvar dessa fyra numera.

LVC 501 '1954'
LVC 501 '1954'
LVC 501 '1955' aka Dragnet
samt COF M7.

Alla sitter helt olika. Smådyrt att lära sig vad som passar i vilken modell och tvätt. Men kul.
Bäst passform på de längst till vänster, som var tvättade från butik. Var tvungen att ta in dem två storlekar i midjan, vilket blev perfekt.

FD0EFB0C-8EED-4F2A-AE72-9A3DAAC540CF.jpeg
 
Topp