• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denna är mitt nästa köp.

Hårt men sprött. Vet dock inte riktigt hur de bygger upp boetterna. Boettlock mm är stål? Skulle vara kul och höra om någon lyckats chippa eller bryta av ett bandhorn eller liknande...

På min gröna B&R var hela boetten keramiskt även baksidan, dock så var glasringen ej keramiskt utan någon form av dlc/pvd...

Dom ska vara 'o-repbara' men det stämmer inte, jag repade min men jag upplevde dom helt klart som stryktåligare än stål, och jag slog emot min flera gånger i dörrkarmar osv men fick ingen 'chip' iallafall....
 

Reize

Omega
Förbannat tuff. Blev kär när jag såg den dyka upp i Basel.
Föredrar dock den röda varianten.

Jag tycker den ser ut att vara formgiven av någon "edgy" gothunge som kallar sig typ "xxxDemonSlayer253xxx" på internet.

Kolla på promotionbilden, liksom...
Ducati-Tudor-Fastrider-Black-Shield-ad.jpg


Nästan lika obekvämt som Ulysse Nardin's Game of Thrones-klocka.

Men men, det är bara estetiken jag uttalar mig om, inte ingenjörskonsten.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
På min gröna B&R var hela boetten keramiskt även baksidan, dock så var glasringen ej keramiskt utan någon form av dlc/pvd...

Dom ska vara 'o-repbara' men det stämmer inte, jag repade min men jag upplevde dom helt klart som stryktåligare än stål, och jag slog emot min flera gånger i dörrkarmar osv men fick ingen 'chip' iallafall....
Såg precis att Tudorn hade monocoque. Är du säker på att det gängade boettlocket var i ett keramiskt material? Sedan är det klart att en keram inte är orepbart, det räcker att du kommer i kontakt med ett lika hårt eller lite hårdare material...
 

_z_

Omega
Jag tycker den ser ut att vara formgiven av någon "edgy" gothunge som kallar sig typ "xxxDemonSlayer253xxx" på internet.

Kolla på promotionbilden, liksom...
Ducati-Tudor-Fastrider-Black-Shield-ad.jpg


Nästan lika obekvämt som Ulysse Nardin's Game of Thrones-klocka.

Men men, det är bara estetiken jag uttalar mig om, inte ingenjörskonsten.
Ja inramningen är smaklös, däremot så älskar jag klockan!

Edit: Jämförelsen med Games of Thrones-klockan håller jag inte alls med om, den är ju gräslig.

SGS3 via Tapatalk.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Lite tonåring över designen.

Ang keramiska boeter, har haft flertalet ex Hublot och IWC, de ser ut som repor många ggr men är i själva verket "beläggning" från nått som försökt repa dem. Går putsa bort oftast.
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Men när ska Ministern bära denna?

Vad är en "idag ska jag bära min Tudor black shield" dag när man sitter på massa coola vintage rollar, moderna rollar, guld Patek och en gul/blå Swatch?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker den ser ut att vara formgiven av någon "edgy" gothunge som kallar sig typ "xxxDemonSlayer253xxx" på internet.

Kolla på promotionbilden, liksom...
Ducati-Tudor-Fastrider-Black-Shield-ad.jpg


Nästan lika obekvämt som Ulysse Nardin's Game of Thrones-klocka.

Men men, det är bara estetiken jag uttalar mig om, inte ingenjörskonsten.
Syftade inte specifikt på Black Shield-sidan, den promotionstilen är i ärlighetens namn sådär.
Jag menar helhetsintrycket. Tudor känns helt i tiden, känns up to date.
Uppenbarligen går det även hem hos en vintage-konnässör som Spencer66
 

Archie

Cartier
Lite tonåring över designen.

Ang keramiska boeter, har haft flertalet ex Hublot och IWC, de ser ut som repor många ggr men är i själva verket "beläggning" från nått som försökt repa dem. Går putsa bort oftast.


jo precis...keramiska ämnen är hårda, dvs de repas inte speciellt lätt och får heller inga dings. Däremot är materialet sprött så risken för sprickbildning är större än i t.ex. stål (som är ett mjukare och segare ämne, som därav både repas och får dings). Rent teoretiskt borde en keramikklocka kunna spricka i tusen bitar om man bara slängde den hårt nog i golvet.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ser bra ut! ;) Tycker även att den med röda detaljer se rätt mysig ut.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hmm...knepig klocka tyckte jag, både snygg och ful på samma gång. Håller dock med om att den var schysstare på gummi, skulle varit trevligt att få klämma och känna lite på den. Ni som haft turen att ta på den, hur känns kvalitén och är den gedigen?
 
Topp