Valdemar25
Silver
Snygg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hårt men sprött. Vet dock inte riktigt hur de bygger upp boetterna. Boettlock mm är stål? Skulle vara kul och höra om någon lyckats chippa eller bryta av ett bandhorn eller liknande...
Förbannat tuff. Blev kär när jag såg den dyka upp i Basel.
Föredrar dock den röda varianten.
Såg precis att Tudorn hade monocoque. Är du säker på att det gängade boettlocket var i ett keramiskt material? Sedan är det klart att en keram inte är orepbart, det räcker att du kommer i kontakt med ett lika hårt eller lite hårdare material...På min gröna B&R var hela boetten keramiskt även baksidan, dock så var glasringen ej keramiskt utan någon form av dlc/pvd...
Dom ska vara 'o-repbara' men det stämmer inte, jag repade min men jag upplevde dom helt klart som stryktåligare än stål, och jag slog emot min flera gånger i dörrkarmar osv men fick ingen 'chip' iallafall....
Ja inramningen är smaklös, däremot så älskar jag klockan!Jag tycker den ser ut att vara formgiven av någon "edgy" gothunge som kallar sig typ "xxxDemonSlayer253xxx" på internet.
Kolla på promotionbilden, liksom...
![]()
Nästan lika obekvämt som Ulysse Nardin's Game of Thrones-klocka.
Men men, det är bara estetiken jag uttalar mig om, inte ingenjörskonsten.
Syftade inte specifikt på Black Shield-sidan, den promotionstilen är i ärlighetens namn sådär.Jag tycker den ser ut att vara formgiven av någon "edgy" gothunge som kallar sig typ "xxxDemonSlayer253xxx" på internet.
Kolla på promotionbilden, liksom...
![]()
Nästan lika obekvämt som Ulysse Nardin's Game of Thrones-klocka.
Men men, det är bara estetiken jag uttalar mig om, inte ingenjörskonsten.
Men när ska Ministern bära denna?
Vad är en "idag ska jag bära min Tudor black shield" dag när man sitter på massa coola vintage rollar, moderna rollar, guld Patek och en gul/blå Swatch?[/quote
.
Rapid date corrector with PVD shield motif at 9 o’clock on the middle caseVad är det som sitter kl 9 på boetten?
De
Det är den perfekta sturm unt drang klockan! Sedan kommer den nog även vara perfekt som reseklocka i fattiga och kriminella länder.
Det är den perfekta sturm unt drang klockan! Sedan kommer den nog även vara perfekt som reseklocka i fattiga och kriminella länder.
När du åker till Skåne alltså....![]()
Jag har förstått att keramiska klockor inte gillar hårda golvSåg precis att Tudorn hade monocoque. Är du säker på att det gängade boettlocket var i ett keramiskt material? Sedan är det klart att en keram inte är orepbart, det räcker att du kommer i kontakt med ett lika hårt eller lite hårdare material...
Lite tonåring över designen.
Ang keramiska boeter, har haft flertalet ex Hublot och IWC, de ser ut som repor många ggr men är i själva verket "beläggning" från nått som försökt repa dem. Går putsa bort oftast.
Tycker jag med och du vann vilken klocka jag servade. Vi får träffas för cod!
Kul - att du lät serva gammel-traktorn hos Rob och att jag gissade rätt. Skall förbi nämnda butik för att lämna in min 5513 för packningsbyte och trycktest inom kort. Kanske kan stråla samman då?
Otroligt läcker. Men hur är det med keramik? Håller de för stötar/brytning? Hur är hållfastheten jämfört med stål?
Vilken otrolig tur du hade. Tänk om det varit en stålklocka, då hade kanske tanden hållit och klockan..Jag har slagit en keramisk vridring i en tand. Klockan höll, det gjorde inte tanden.