• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Desillusionerad. Rolex-stylie.

Jonaz

Rolex
Var inne på Bergströms precis. Jag har målat upp en bild av att det är en deep sea som är min graal och möjlig "enda klocka".
Fan, jag fick ingen feeling alls. Länken var pinsamt smal och mina breitlings är väl i klass i finish... Vad skall jag drömma om nu???

De som får handledstid just nu är super avenger och avenger seawolf... Förslag tack!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
daviden skrev:
Är det bred länk du vill ha, då ska du spana på Tudor Pelagos, eller Black Bay.

Absolut, kan däremot tänka mig att vissa likt mig själv har svårt att förlika sig med det faktum att Pelagos är gjord i titan :)

Black Bayen däremot är riktigt ball!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
daviden skrev:
Är det bred länk du vill ha, då ska du spana på Tudor Pelagos, eller Black Bay.

Absolut, kan däremot tänka mig att vissa likt mig själv har svårt att förlika sig med det faktum att Pelagos är gjord i titan :)

Black Bayen däremot är riktigt ball!
Håller med dig om Pelagosen. Den är fantastisk ...men för lätt.
Den är för perfekt också, så att man stör sig lite... Som ett showroom för någon möbel, där allt är perfekt. Ingen själ.
Kände nästan för att repa den då jag testade den i affären, enbart för att sätta lite personlighet i den.
 

Ricrob

Patek
Kanske är helt fel ute nu Jonaz, men du som gillar Bratte och feta dykare borde ju testa en Ploprof 1200! Jag vet att "folk" tycker den står sig slätt mot en Deepsy men jag håller inte med.. Kolla iaf.

Annars har du ju en 116613 på k&s (om ej såld).. G/S är det nya svarta vettu! :D
 

Jonaz

Rolex
Ricrob skrev:
Kanske är helt fel ute nu Jonaz, men du som gillar Bratte och feta dykare borde ju testa en Ploprof 1200! Jag vet att "folk" tycker den står sig slätt mot en Deepsy men jag håller inte med.. Kolla iaf.

Annars har du ju en 116613 på k&s (om ej såld).. G/S är det nya svarta vettu! :D


Har inga känslor för omega alls... Idealet hade varit en pelagos i stål. Nu känns den för fjuttig. Är det en panerai jag skall ha? Jag gillar klockor på länk och panerais är ju för fula... Alla dessa funderingar ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

oskarponken

Panerai
En aquatimer på länk kanske? Gärna en äldre modell typ den här.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1361382763.383225.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1361382763.383225.jpg
    62.9 KB · Visningar: 352

Ricrob

Patek
Zenith skrev:
Prova Omega PloProof eller Planet Ocean om du ska ha en riktigt dykare :)

Riktigt skön känsla i dom.


Jonaz skrev:
Ricrob skrev:
Kanske är helt fel ute nu Jonaz, men du som gillar Bratte och feta dykare borde ju testa en Ploprof 1200! Jag vet att "folk" tycker den står sig slätt mot en Deepsy men jag håller inte med.. Kolla iaf.

Annars har du ju en 116613 på k&s (om ej såld).. G/S är det nya svarta vettu! :D


Har inga känslor för omega alls... Idealet hade varit en pelagos i stål. Nu känns den för fjuttig. Är det en panerai jag skall ha? Jag gillar klockor på länk och panerais är ju för fula... Alla dessa funderingar ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp