• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Desotos 60/70-tals kronograf med Valjoux 72 verk

OlofB

Breitling
Till salu är en 60-/70-talskronograf i klassiskt racingstuk från märket Desotos, med svart tavla och ljus tachymeterskala innanför det välvda plastglaset. Inuti tickar det nästintill mytiska manuella kronografverket Valjoux 72 som även fanns i den äldre versionen av Rolex Daytona och många andra kända klockor. Boetten i stål håller ca 40mm i diameter och tar 22mm breda band, och medföljer gör ett alligatorband i brunt (bara detta kostar ca 1000 kr). Klockan kom till mig från Mikael Englund ("Singular") för dryga året sedan och har sedan dess använts i en rotation med flera andra klockor. Klockan är i ett gott skick, går bra och har under mitt ägande bara fått en ny nedre kronografknapp. Den har i Maj i år även varit inne hos Rob Engström där de gick igenom den och bytte ett kugghjul. Den håller tiden riktigt bra efter detta. Det enda man kan säga är att den lider av ett mindre skönthetsfel då den inre ringen eller tachtmeterskalan är lite skadad, den har oxiderat.
Jag skickar även med ett matchande racingband i brunt läder med hål i.
Min prisidé är 5000 kronor och vid intresse eller frågor är du välkommen att höra av dig med ett PM här.

wpDLZSy.jpg


SGYuiry.jpg


0Mbdbd2.jpg



XX9Q2vI.jpg


OxhTE3w.jpg
 
Topp