• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dessa fake"klockor" (igen)

bya

Omega
Hade precis en kund inne som blev mer eller mindre rasande när jag inte ville reparera hennes dåliga piratkopia av en tag heuer.

Jag är inte jätteglad i dessa produkter, då de många gånger innehåller metaller som orsakar nickelallergier för användaren och skapar brist på legala arbetstillfällen.

Hur den typiska arbetsdagen för personalen som är med i produktionen av dessa produkter vill jag ens inte gå in och spekulera om.

Säg vad man vill om dessa klockor "är bara en kul grej" osv.

- "Är ni för fina" för dessa klockor som kunden så snyggt rundade av sitt besök, lämnade butiken skitförbannad.

Mitt svar som jag inte fick chans att förmedla innan hon gått:
Vi tillhör en seriös fackhandel som tar ansvar för vad vi säljer och gör service på;

Blir så less när man får skit för att göra rätt!

Hur ser ni andra på det - Jag vill ju ge en god service, men någon måtta får det väl ändå vara.
Alla kan uppenbarligen inte bli 100% nöjda.

Blev upprörd även fast jag vet jag gjort rätt (konstigt)
 

alfons

Cartier
Jag sympatiserar med din tanke. Framförallt när det gäller bakgrund av tillverkning, synd att inte budskapen kunde nå fram till vederbörande.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Håller med dig, eftersom det inte är lagligt att tillverka eller sälja kopior, är det bäst att de som finns på marknaden försvinner så fort som möjligt!
 

16610

Patek
2-Faktor
Du gjorde helt rätt. Ta ingen skit från sådana personer. Mig veterligen är det ingen seriös som lagar pirat skräp. Personen ifråga kommer nog bli besviken när hen upptäcker att ingen vill laga den=) kostar säkert mer att laga än vad den själva klockan kostade. Dött lopp kan man säga...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns ju ingen som helst anledning att stödja den marknaden så du gjorde självklart helt rätt.
 

seikoswede

Panerai
Du gjorde helt rätt!

Jag arbetar själv inom servicenäringen och har efter snart 20 år insett att man inte kan glädja eller tillfredsställa alla kunder.

Några få är dessvärre för dumma för att förstå att de är fel ute.

Man får helt enkelt bara göra sitt bästa för att försöka förklara situationen så får kunden sedan göra vad de vill.

Jim
 

Johan M

Cartier
Hoppas du var vänlig mot henne. Du borde förklarat vad en kostnad för en reparering av ett normalt ur uppgår till och att du sedan visade henne vad du har i ditt sortiment. Eller det kanske du gjorde? :)
 

Silon

Omega
Bra gjort, du agerade helt rätt. Jag jobbar inom ett serviceyrke och de är inte alla gånger man kan leva upp till kundernas förväntningar och i bland orimliga krav. De flesta människor har förståelse när man förklarar varför man tex inte kan göra si eller så. Men de finns de människor som är så pass trångsynta och inte kan tänka utanför sin egna lilla värld de lever i och de människorna kommer aldrig förstå oavsett hur man förklarar för dem. Alla människor är helt enkelt inte önskvärda som kunder.
 

Archie

Cartier
Hade precis en kund inne som blev mer eller mindre rasande när jag inte ville reparera hennes dåliga piratkopia av en tag heuer.

Jag är inte jätteglad i dessa produkter, då de många gånger innehåller metaller som orsakar nickelallergier för användaren och skapar brist på legala arbetstillfällen.

Hur den typiska arbetsdagen för personalen som är med i produktionen av dessa produkter vill jag ens inte gå in och spekulera om.

Säg vad man vill om dessa klockor "är bara en kul grej" osv.

- "Är ni för fina" för dessa klockor som kunden så snyggt rundade av sitt besök, lämnade butiken skitförbannad.

Mitt svar som jag inte fick chans att förmedla innan hon gått:
Vi tillhör en seriös fackhandel som tar ansvar för vad vi säljer och gör service på;

Blir så less när man får skit för att göra rätt!

Hur ser ni andra på det - Jag vill ju ge en god service, men någon måtta får det väl ändå vara.
Alla kan uppenbarligen inte bli 100% nöjda.

Blev upprörd även fast jag vet jag gjort rätt (konstigt)

Problemet löses enklast med att du begär en sådär 5-10k för reparation av dylikt ur, det skrämmer nog iväg de flesta av dessa "kunder".
 

Wi

NLA
2-Faktor
Magnus, du borde helt enkelt förklarat att piratkopior samt försäljning av piratkopior är olagligt, och ni stöttar inte kriminell verksamhet.

Om kunden inte är en riktigt jävla sne kärring borde hon köpt förklaringen och lämnat.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Vem servar en kopia? Alltså, vem köper en kopia och har mage att serva den sen! Möjligt att hon var insatt i hela Klass 1 snacket om kopior men holy shit.
 

bartoldous

Cartier
Tycker att du gjorde helt rätt,synd bara att du tog illa vid dig. :(
Men du kan slå dig på bröstet för yrkesstolthet inte illa i dessa tider. :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Klart att du känner att du blir upprörd. Det är mänskligt. Det kan hända när man ser någon annan snubbla förbi de gränser, de värderingar, man själv har (och som man förväntar sig att också andra har) utan att han/hon visar något som helst tecken till skam.

Ta känslan som ett kvitto på att dina värderingar är viktiga för dig.

Och du, jag tryckte på "gilla".

mvh A
 

hublot

Omega
Helt klart gjorde du helt rätt och jag hade nog också blivit lite upprörd. Tyvärr är där ganska många som tycker att det är helt axeptabelt att köpa dessa j☆☆☆a kopior. Tycker mest synd om dom själva.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Om ändå folk kunde fatta vad/vilka som ligger bakom tillverkningen av kopior!!!!! (Oavsett om det är klockor, jeans eller väskor)
Samma organiserade brottslighet som håller på människohandel och annat vidrigt.

Bra gjort, nästa gång... Slå sönder klockan framför ögonen på kunden. En kopia är olaglig, således har den inget legalt värde, dvs du bör ej kunna bli skadeståndsskyldig :)
 
Topp