• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dessa skulle jag aldrig sålt

Alarik

Audemars
2-Faktor
Generellt så har jag inga problem med att flippa men ibland så inser man först efter ett tag att en del klockor gjorde sig gott i samlingen. Inte nödvändigtvis de mest kvalitativa eller för den delen dyraste men några knyter man an till på ett sätt som man inte är medveten om förrän de är borta.

Har två försäljningar som jag grämer mig över och det är dessa.

Chopard MM GT med power reserv.
Otymplig och skramlandes av 7750-verket men ändå helt underbar.
ae05c73381c9f513fcc5918ff7178c0d.jpg

a2d30927a9a4a1bebc71dfe2e40e4933.jpg

324da51b064b00dbda6cf25eb4a29c15.jpg

a05a3efd52fbc208252c2b3c2b9bfd5a.jpg


Och denna Aquatimer (tror jag sålde den till Zed här på forumet) för ett par år sedan. Intrycket är lite plastigt och gummit med vanligt törnlås var ingen höjdare. Men den saknas.
9582993f7ead547facd6a5deb8e7acc9.jpg


Har ni några exempel på klockor som ni verkligen ångrat en försäljning av utan att egentligen kunnat förklara varför?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har några stycken men den jag ångrar mest att jag sålde är denna halios holotype som jag köpte ny när den kom. Sedan länge slutsåld, endast sett två borstade till salu sedan dess för rimliga priser (missade en, dum nog att snåla på den andra när chansen fanns...):

image.jpg


Sen saknar jag min doxa ibland med, kanske mest för att det nog är svårt hitta en till för pengen den kostade och såldes för. Vem har den nu? Jag fyller ju år snart... :D

null_zps4d981900.jpg
 

Xavante

Omega
Jag har allt för mycket separationsångest för att kunna flippa. Satsar och köper, sen kan jag inte göra mig av med något. Gäller även min kamerasamling där jag tänkt göra mig av med en del men aldrig kommer mig för. Måsta skärpa mig, jag vet.0
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ångrar är väl lite hårt kanske, men här är 4 jag skulle kunna tänka mig igen;
image.jpg
 

Jonaz

Rolex
Jag kan sakna de flesta klockor jag flippat ibland, samtidigt vill jag inte binda för mycket pengar så för att finansiera nytt får "gammalt" gå.

jag saknar jag alla Breitlings jag sålt, ok i'm out of the skåp.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Saknar dessa (och hatar den här tråden för att den tvingar mig att minnas...):


(japp, en g-shock, och nej, har inte hittat en exakt likadan. Nån som har en liggande?)



Denna Speedy pro var egentligen ingenting speciellt, den vara bara så perfekt patinerad.








etc etc etc.... :(
 
Topp