• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är fredag... Så vad fan håller ni på med?

Fabian

Patek
2-Faktor
Har själv hunnit med att träna på morgonen och ska precis byta om och äta frukost. Tycker därför att jag varit uppe rätt tidigt denna eminenta veckodag.

Men kollar man igenom de första posterna i fredags-tråden går somliga personer upp mitt i natten.

Gör ni det detta för att:

1. Ni verkligen måste vara bland de 10 översta posterna och jagar så många likes som möjligt.
2. Har nyfödda ungar som väcker er i tid och otid.
3. Eller för att ni har en dålig arbetsgivare?

Jag förstår verkligen inte. Förklara. (Bomier, jakobZ samt övriga immigranter har dispans).
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ungar behöver inte vara nyfödda för att väcka en...3 barn i olika åldrar så jag vet ;)
Jag kommer dock aldrig starta en fredagstråd så tidigt som de flesta gör...jag är bara tacksam för att någon gör det för det är en kul grej och lite kultur här på KS.
 

Selvedge

Rolex
Undrar hur man orkar lägga energi på när en fredagstråd startar? Livet ser väl olika ut, en del pallar inte sova och en del ligger kvar och njuter i bingen!
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Hah, jag hade liknande funderingar när jag var student.

Jag går upp 04:30, gör mig redo för jobb sen har jag väl lite drygt 1 timma och 10 minuter på buss och tunnelbana innan jag börjar jobba vid 06:15-06:30 beroende på vilket humör busschauffören är på. Byggbranschen.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ibland, men som tur är väldigt sällan, så måste jag vara på jobbet 05. Så därför jag är uppe tidigt som in i helvete i bland. Kan för övrigt inte skylla på dålig arbetsgivare eftersom jag är egenföretagare :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Verkar som det är många kollektivare på KS. Som tjänsteman är jag på jobbet sällan innan 8.30

Eftersom jag jobbar som frilansare med tv så blir det allt från morgon tv som går on air kl 06 till framförallt sport som kan hålla på till bra sent på kvällen/natten. Blir väldigt mycket oregelbundna tider. Därför jag är vaken ruskigt sent eller allt för tidigt ibland.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Är så jävla glad att jag inte är egenföretagare som er andra.
Nog för att jag jobbar länge och mycket (alla dagar i veckan) men gå upp så tidigt för mig går inte.
Slashasar mig upp vid 7 och är på jobbet vid 8. Sen är jag inte hemma förräns 19-21 dock.
 

CLT

Rolex
Är aldrig på jobbet efter 06:30. Oftast strax innan 06:00... Egenföretagare i entrepenadbranchen, så gäller att vara på plats innan alla andra börjar så man hinner med någonting!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Går upp kl 0700 varje morgon, veckan runt. Har bara blivit så. Tänker inte så mycket på vilken tid jag lägger in en post. Huvudsaken den kommer med :)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Som många andra här så jobbade jag som hantverkare och började tidigt tills förra veckan då jag sa upp mig, nu jobbar jag svart och på lite andra företag så tider bestämmer jag själv :) snart dax för långsemester ;)
 
Topp