• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är fredag... Så vad fan håller ni på med?

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har försökt träna på gym ca 06:30 några gånger här, men jag mår alltid illa ca 30 min in i träningen.
Brukar ta ett ägg o en shake innan, vad gör jag för fel got damn it.

I övrigt går jag väl upp ca 07:00 är på jobbet ca 08:00.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Har försökt träna på gym ca 06:30 några gånger här, men jag mår alltid illa ca 30 min in i träningen.
Brukar ta ett ägg o en shake innan, vad gör jag för fel got damn it.

I övrigt går jag väl upp ca 07:00 är på jobbet ca 08:00.

Ät inte ägg innan, den innehåller bara protein och fett.
Du ska ha kolhydrater minst 1 timme innan i lagom mängd (så att du inte spyr). T.ex yoggi, bananer.
Proteinshake direkt efter träningen, och sen en rejäl frukost. :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Ät inte ägg innan, den innehåller bara protein och fett.
Du ska ha kolhydrater minst 1 timme innan i lagom mängd (så att du inte spyr). T.ex yoggi, bananer.
Proteinshake direkt efter träningen, och sen en rejäl frukost. :)


Problemet är att jag inte orkar gå upp en timme innan gymmet bara för att äta.
Men kanske ska satsa på mer kolhydrater som du säger!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Verkar som det är många kollektivare på KS. Som tjänsteman är jag på jobbet sällan innan 8.30


Latmask... Eller så jobbar du inte tillräckligt.


Har försökt träna på gym ca 06:30 några gånger här, men jag mår alltid illa ca 30 min in i träningen.
Brukar ta ett ägg o en shake innan, vad gör jag för fel got damn it.
I övrigt går jag väl upp ca 07:00 är på jobbet ca 08:00.

Är i princip alltid på gymmet senast ca 0530, skuttar upp ur sängen, väskan klar och bara promenixar iväg till gymmet. Käkar en macka med jordnötssmör eller casein i pudding-form om jag är hungrig på kvällen. Sen käkar man frulle när man är klar. Funkar för mig iaf.

Fabian verkar ha fattat iaf...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ät inte ägg innan, den innehåller bara protein och fett.
Du ska ha kolhydrater minst 1 timme innan i lagom mängd (så att du inte spyr). T.ex yoggi, bananer.
Proteinshake direkt efter träningen, och sen en rejäl frukost. :)
Ääääh kolisar behövs inte innan men om de intas får man rejält med tryck :) aminosyror innan/under så är man klar!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom jag jobbar som frilansare med tv så blir det allt från morgon tv som går on air kl 06 till framförallt sport som kan hålla på till bra sent på kvällen/natten. Blir väldigt mycket oregelbundna tider. Därför jag är vaken ruskigt sent eller allt för tidigt ibland.

+1 på det. Ibland får man gå upp 02:00 för någon sändning i Asien. Andra gånger så är man på jobbet till sent på natten för sportsändningar. Så det varierar lite..
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Har insett att om man skall jobba mycket och behålla hustrun i någorlunda skick, och få tid med dottern gäller det att vara på jobb tidigt. Försöker vara där 7, eller tidigare.

Har försökt förklara för andra att när man kommer hem inte har att göra med när man kom till jobbet. Försöker alltid vara hemma vid 17.

Är fö inne i en intensiv period och hinner inte följa med på KS. Tråkigt, men ganska härligt när det är 600 poster i dagens klococka att läsa...
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
My chemical Romance? :D
Skämt åtsido, det gör jag inte. jobbar med CRM för ett annat företag, men samma paraply dock.

Började fundera på om jag visste vem du är, finns inte så många MCR i Stockholm (eller Sverige för den delen) och de företag jag inte jobbar hos själv så känner jag ganska många som gör.
Har aldrig hört termen "CMR" är det något hos fiberleverantörerna?
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Började fundera på om jag visste vem du är, finns inte så många MCR i Stockholm (eller Sverige för den delen) och de företag jag inte jobbar hos själv så känner jag ganska många som gör.
Har aldrig hört termen "CMR" är det något hos fiberleverantörerna?

Vad är MCR?
CRM däremot är ju ett standarduttryck för kundrelationer, gärna i form av någon process integrerat i affärssystem (i mitt fall the holy SAP)

OnT: Så är andledningen till att jag är på jobbet 06 mest för att jag har möjligheten till det, slutar gärna tidigare för att få mer tid till familjen :)
Och nej, ingen tvingar mig, jag kan börja vid lunch om jag känner för det :)
 

philip.eldh

Omega
2-Faktor
Själv slutade man precis att jobba.... varit en tuff lönefredag med förmodligen värre lönelördag för denna trötta Sommelier'n.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Vad är MCR?
CRM däremot är ju ett standarduttryck för kundrelationer, gärna i form av någon process integrerat i affärssystem (i mitt fall the holy SAP)

OnT: Så är andledningen till att jag är på jobbet 06 mest för att jag har möjligheten till det, slutar gärna tidigare för att få mer tid till familjen :)
Och nej, ingen tvingar mig, jag kan börja vid lunch om jag känner för det :)
Did I read SAP :)

Har jobbat som konsult med det men inte nu längre. Dock fortfarande väldigt nära SAP nu med.

Är uppe 05:30 och försöker komma iväg till jobbet så tidigt som möjligt. Första timma själv på jobbet är riktigt bra.
 
Topp