• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är ganska trevligt med mindre klockor

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Att byta ut min Ploprof och Panerai mot bland annat dessa känns mysigt på ngt sätt :)

null_zpsbc5f6e1f.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Förstår känslan. Håller med. Finns ett max. I varje fall för mig. (Finns ett min också...).

Gillar verkligen den välanvända finnishen på din JlC! Rolexen är bra den också. Såldes en sådan (med gravyr) för något tag sedan på Kaplans. Samma?

A
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Förstår känslan. Håller med. Finns ett max. I varje fall för mig. (Finns ett min också...).

Gillar verkligen den välanvända finnishen på din JlC! Rolexen är bra den också. Såldes en sådan (med gravyr) för något tag sedan på Kaplans. Samma?

A
Känns bra att jag valde att inte polera den när den var service i våras hos Nymans. Tycker också om att det syns den faktiskt har använts i 10 års tid.

Rolexen är inte från Kaplans. Forumets NiklasArvid köpte den på bukten i våras.
 
Önskar att jag kulle kunna vara bekväm med 34mm klockor, då finns det hur mycket som helst till riktigt bra priser, båda är riktigt fina!
 

Mr Chance

Kalmar
Som jag skrivit förr, mindre klockor är trevligt. Iaf på mina stickor till handleder. På något sätt tilltalar "less is more" mig mycket. Gäller för övrigt det mesta annat också. Har (edit: o)gärna kläder med synliga loggor och liknande.
Vet inte varför jag skriver om detta i tråden om dina snygga klockor, leben ;)
 

Mangusta

Cartier
Snygga klockor! :) När jag tar av mig mina stora klockor och sätter på mig en mindre så känns det så skönt. Stora klockor må vara snyggt och coolt men det är bekvämare med mindre klockor tycker jag. Undrar när modet kommer att svänga tillbaka till mindre klockor? Har det redan börjat svänga kanske?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag är i en period där jag försöker vänja mig......
Tror jag förstår vad du menar. Har haft en mångårig sådan period när det gäller Rolex jubile-länk... Går sådär. Gillar verkligen länken på handleden och har några lösa länkar som jag roterar runt... Gillar också hur den ser ut på vintage... Har en på handleden just nu.
A
 
Topp