• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är något speciellt med 116520

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Åt lunch med en kompis och kunde inte låta bli att plåta hans fantastiska 116520 med 'two tick dial'. Visst är det något speciellt med kombinationen svart urtavla och mittpolerade länk?

01-Daytona.jpg


02-Daytona.jpg


03-Daytona.jpg


04-Daytona.jpg
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
tog en lång tid innan jag såg skillnaden, gillar @Frykens bättre men det är väl för att den inte är lika misshandlad :p
 

Igge

Panerai
Uppenbarligen spelar det absolut ingen rollen med one eller two ticks för min del då jag fortfarande inte ser någon skillnad :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Läckert, fick dock titta många gånger innan jag hittade skillnaden.
Vill ha, vill ha, vill ha.
/j
 

POO

Panerai
2 tick?

Edit: googlade och ser skillnaden nu. Antal minutmarkeringar på undre delen av tavlan. Spelar väl noll roll utseendemässigt tycker jag.


Det finns ingen bortre gräns för med vilken faktor värdet kan tänkas överstiga en utan detta inte så tuffa men däremot lätt obegripliga namn...

F*n vad mycket bättre daytonan varit med lite matta tavlor och vita visare och markeringar ala speedmaster så man faktiskt kunnat se någonting.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ingen bortre gräns för med vilken faktor värdet kan tänkas överstiga en utan detta inte så tuffa men däremot lätt obegripliga namn...

F*n vad mycket bättre daytonan varit med lite matta tavlor och vita visare och markeringar ala speedmaster så man faktiskt kunnat se någonting.
Tycker helt tvärt om. Det där är det bästa med Daytonan. Ta bort skruvfunktionen och borsta länk och ovansidan bandhornen istället, så blir den klockren.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Här har man lärt sig något nytt :)

Vilken är vanligast Two eller One tick? Är det begränsade upplagor på nån av dom?

Bara nyfiken
 

par

Patek
2-Faktor
Vafan, min gamla saknade pärla.


Jag redde ut Two tick/one tick i en annan tråd och det handlar inte bara om ticken. Det skiljer sig även i silverfärgen på kronograftavlorna och skapar olika starka kontraster mot det svarta på tavlan.
 
Topp