• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är uppenbart att en tråd om råverksystemet saknas... Nu finns den,skriv på:-)

Compiss

Patek
2-Faktor
En intressant diskussion kanske skulle kunna föras här. Det blir då lätt för intresserade medlemmar att följa.
 
wat-meme_o_1405583.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Men hörrni! Trådsartaren vill ju att vi ska diskutera det han avsåg, dvs råverksystemet, så det tänkte i alla fall jag göra.

Men!

Jag visste inte vad råverksystemet var, så jag googlade råverksystemet och fick två (2) träffar, båda länkade till den här tråden. Vilket innebär att jag inte vet vad tråden handlar om så, carry on folks!

;)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Jag slänger in, googla tex "Seiko TC78". Ett jättebra råverk för TAG 1887. Det skapade en liten debatt. (Eller är jag ute och cyklar i telegrafin?):hungry:
 

twisted

Cartier
Jag tror på det här med tillagning. Att använda sig utav ett verk som är rått skulle jag nog aldrig få för mig att göra, dvs kör jag det alltid i ugnen på minst 150c i ca 20 minuter innan jag anser det godkänt för nyttjande. Å andra sidan är jag inget för råbiff heller, men det verkar ju falla vissa i smaken. Någon som kan berätta lite om varför ni som föredrar det uppskattar konceptet?
 
Topp