• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det bästa svaret på frågan "Är den äkta?"!

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Min mor frågade när när hon väl märkte den. Hon fick till svar -"den är lika äkta som din" (26mm Dj)

Annars kan man säga "ja" eller visa fram certhållaren:pirate:
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor

image.jpg


Lär dock inte få frågan på Citizen beatern...
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Är den äkta?
- Bajsar björnen i skogen? Spelar gifta kusiner banjo? Sover Dolly Parton på rygg?

Frågorna är många och svaret givet!
 

maxmol

Panerai
När jag bär min OQ får jag ibland inte ens frågan utan ett påstående om att den är fejk (eftersom den tickar och Rolex tickar ju inte).

Svar på den brukar bli "Nej asså det här är är en 17000 inte en en 1530".
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Farsan visade bild på en "guldklocka" han skulle få från jobbet (Longines-historia..) och jag slängde fram min 4v gamla 116610LN och tyckte han skulle unna sig en sån istället till 60års-kalaset. Han tittade lite på den och insåg att det stog "Rolex" på urtavlan och frågade
"-Men den är väl inte äkta?"
"-Jo" svarade jag
"-Det tror jag inte på" svarade han

Sen var det inget mer med det.
 

F-L-P

Panerai
"Nej, Men det är en klass 1 kopia, dom är gjorda i samma fabriker efter stängningstid så den är lika bra som orginalen. Det ser man på att visaren sveper och inte tickar. Bara suckers köper dom för fullpris." :)
 

maxmol

Panerai
Som boende på landet är klockintresset på mina privata GTG:er generellt ganska låg... Vissa är mer intresserade än andra :)

Det är nr 0812 som numera sportar min Ingenieur för övrigt. (hade tillräckligt biffiga "calves")

Kossor.JPG


De har ju alla samlats vid staketet. De är ju uppenbarligen sjukt intresserade. :D
 
Topp