• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det blev en pajpanna idag.

Ragge

Cartier
Gjorde affär på en Constellation pie pan idag. Ref 168.005 med cal 561 i helstål. Verkar tämligen orörd i mina ögon, men var rejält skitig utvändigt. Har nog legat ett bra tag i nån låda men allt funkar bra och ett rätt ok Omegaglas sitter på och även korrekt krona. Har bara grovstädat den så långt
20140818_213201.jpg
20140818_213226.jpg
 

Brogren

Cartier
Hur ser tavlan ut med slitage?
Är bandhornen polerade? Ser lite rundade ut. Synd om de är rundade men grattis till en fin Omega!
 

Ragge

Cartier
Tavlan har lite prickar och även visarna. Kanske polerad en gång? Liknar mer slitage med jag vet inte. Övre vänstra bandhornet är lite runt men annars syns avfasningarna iaf. Har inget att jämföra med heller. Trevlig klassiker att ha och den blir nog bra på armen med rätt band. Kommer nog inte att renovera i nuläget. Kanske lite bättre bild på hornen. Vänligen säg er åsikt. Polerad eller inte?
20140818_174557.jpg
 

johan905

Omega
Gjorde affär på en Constellation pie pan idag. Ref 168.005 med cal 561 i helstål. Verkar tämligen orörd i mina ögon, men var rejält skitig utvändigt. Har nog legat ett bra tag i nån låda men allt funkar bra och ett rätt ok Omegaglas sitter på och även korrekt krona. Har bara grovstädat den så långt
20140818_213201.jpg
20140818_213226.jpg
Får man fråga hur mycket man ska/kan betala för en sådan :) /Johan
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg! Synd bara att det är sådan djungel att hitta ett bra ex som inte är sönderpolerat eller franken
 

Ragge

Cartier
Då börjar väntan. Inlämnad till urmakaren för service med sträng order om att inte polera boetten. :) Lämnade samtidigt in min Kronometer Stockholm kronograf för fjäderbyte. Tänk att det alltid känns lite olustigt att lämna dom ifrån sig.
 

Ragge

Cartier
20150219_160608.jpg

Skönt att ha den tillbaka. Har blivit en riktig favorit. Kronometer Stockholm kronografen fick gå tillbaka då nya fjädern brustigt eller hoppat ur under transporten. Jäkla irriterande och gamla utbytta fjädern låg i asken. Urmakaren var bekymrad och tog allt på sig förstås. Pannan går kanonfint, tappat 4-5 sekunder på två dygn.
 
Topp