• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det blev en till i alla fall... (Breitling)

carlanton

Audemars
Den här månaden har som bekant varit väldigt intensiv för de flesta av oss. Jag tänkte att jag skulle ligga lågt efter mitt zenithköp, men suget efter en bra sommarklocka blev för starkt. Jag insåg rätt snabbt att Zenithen är alldeles för dyr att laga om något skulle hända med den, men jag vill samtidigt ha något lite roligare och lyxigare än Seikon. Jag klämde på både Sinn EZM 3 och Seiko Tuna, men inget kändes riktigt bra. När den här rackaren dök upp kunde jag inte hålla mig:

29ntpxw.jpg


Breitling har väl inget superbra rykte på klockforum, men för mig är det lite av en pojkdröm att en dag få äga en. Det enda jag hade velat ändra på är att urtavlan är blank, vilket gör att den reflekterar väldigt mycket. Annars är det en riktigt kul klocka som kommer få rikligt med stryk i sommar. I den sitter ju ett vanligt ETA 2824, så eventuella reparationskostnader blir inte allt för stora.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker det där är en väldigt trevlig modell, både på länk och inte minst nato. Själv föredrar jag mer blanka tavlor på nya dykare, tycker det får ett annat djup. Grattis :)
 

carlanton

Audemars
Jockinho skrev:
Tycker det där är en väldigt trevlig modell, både på länk och inte minst nato. Själv föredrar jag mer blanka tavlor på nya dykare, tycker det får ett annat djup. Grattis :)

Ska prova på nato så fort jag får tag på ett!

Vet någon om man kan justera vridringen själv? Nu matchar den inte helt perfekt, men kanske man kan lossa lite på de små skruvarna och bara skjuta till den någon millimeter?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En av de snyggaste brattarna helt klart. Snyggaste bratte-länken dessutom. Grattis!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ser ingen bild men jag gillar Breitling! Grattis!

Edit: nu ser jag. Den är grym, kvalitétskänsla rakt igenom!

Min föredetta Breitling säger hej!

IMAG1339.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
carlanton skrev:
Den här månaden har som bekant varit väldigt intensiv för de flesta av oss. Jag tänkte att jag skulle ligga lågt efter mitt zenithköp, men suget efter en bra sommarklocka blev för starkt. Jag insåg rätt snabbt att Zenithen är alldeles för dyr att laga om något skulle hända med den, men jag vill samtidigt ha något lite roligare och lyxigare än Seikon. Jag klämde på både Sinn EZM 3 och Seiko Tuna, men inget kändes riktigt bra. När den här rackaren dök upp kunde jag inte hålla mig:

29ntpxw.jpg


Breitling har väl inget superbra rykte på klockforum, men för mig är det lite av en pojkdröm att en dag få äga en. Det enda jag hade velat ändra på är att urtavlan är blank, vilket gör att den reflekterar väldigt mycket. Annars är det en riktigt kul klocka som kommer få rikligt med stryk i sommar. I den sitter ju ett vanligt ETA 2824, så eventuella reparationskostnader blir inte allt för stora.

Var det den du köpte? Aj aj det var ett misstag..
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Grattis! Breitling har alltid varit en favorit hos mig, trots Quartz-kriser och enkla ETA-verk. I höstas köpte jag min första "riktiga" klocka...
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21359146588.282954.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21359146588.282954.jpg
    76.5 KB · Visningar: 285

carlanton

Audemars
Spencer66 skrev:
carlanton skrev:
Den här månaden har som bekant varit väldigt intensiv för de flesta av oss. Jag tänkte att jag skulle ligga lågt efter mitt zenithköp, men suget efter en bra sommarklocka blev för starkt. Jag insåg rätt snabbt att Zenithen är alldeles för dyr att laga om något skulle hända med den, men jag vill samtidigt ha något lite roligare och lyxigare än Seikon. Jag klämde på både Sinn EZM 3 och Seiko Tuna, men inget kändes riktigt bra. När den här rackaren dök upp kunde jag inte hålla mig:

29ntpxw.jpg


Breitling har väl inget superbra rykte på klockforum, men för mig är det lite av en pojkdröm att en dag få äga en. Det enda jag hade velat ändra på är att urtavlan är blank, vilket gör att den reflekterar väldigt mycket. Annars är det en riktigt kul klocka som kommer få rikligt med stryk i sommar. I den sitter ju ett vanligt ETA 2824, så eventuella reparationskostnader blir inte allt för stora.

Var det den du köpte? Aj aj det var ett misstag..

Japp, nu är jag ju i princip buksvåger med dig!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
carlanton skrev:
Spencer66 skrev:
carlanton skrev:
Den här månaden har som bekant varit väldigt intensiv för de flesta av oss. Jag tänkte att jag skulle ligga lågt efter mitt zenithköp, men suget efter en bra sommarklocka blev för starkt. Jag insåg rätt snabbt att Zenithen är alldeles för dyr att laga om något skulle hända med den, men jag vill samtidigt ha något lite roligare och lyxigare än Seikon. Jag klämde på både Sinn EZM 3 och Seiko Tuna, men inget kändes riktigt bra. När den här rackaren dök upp kunde jag inte hålla mig:

29ntpxw.jpg


Breitling har väl inget superbra rykte på klockforum, men för mig är det lite av en pojkdröm att en dag få äga en. Det enda jag hade velat ändra på är att urtavlan är blank, vilket gör att den reflekterar väldigt mycket. Annars är det en riktigt kul klocka som kommer få rikligt med stryk i sommar. I den sitter ju ett vanligt ETA 2824, så eventuella reparationskostnader blir inte allt för stora.

Var det den du köpte? Aj aj det var ett misstag..

Japp, nu är jag ju i princip buksvåger med dig!


The horror, the horror :lol:
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Grattis till ytterligare en schysst klocka! Fast måste säga att Zenithen du köpte tidigare är riktigt tuuung ;)
 
Topp