• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det blev ett besök hos Nymans UR

watchdreamer

Panerai
Så nu kommer det :)

Kände mig verkligen i stort behov av en beater, ngt att hugga ved med, skotta snö med ja ni fattar......

Aldrig tidigare ägt en Tudor, men mitt val blev enkelt och föll på följande
image.jpg

image.jpg

Well hello there Mr Blue, eller förlåt Black Bay Böue
image.jpg

Och så ett wristshot
image.jpg


Mer info följer inom kort så att tråden är legitim att stanna på diskussions sidan :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Så nu kommer det :)

Kände mig verkligen i stort behov av en beater, ngt att hugga ved med, skotta snö med ja ni fattar......

Aldrig tidigare ägt en Tudor, men mitt val blev enkelt och föll på följande
image.jpg

image.jpg

Well hello there Mr Blue, eller förlåt Black Bay Böue
image.jpg

Och så ett wristshot
image.jpg


Mer info följer inom kort så att tråden är legitim att stanna på diskussions sidan :)

Den låses kl 19 om inte styrt upp den tills dess. Det är andra gången du tar genvägar..
 

watchdreamer

Panerai
Varumärket Tudor behöver kanske ingen närmare beskrivning på forumet.

Heritage Black Bay lanserades från början 2012 i den röda versionen. Heritage serien var en hyllning till Tudors ursprung, och koppling till dykar ur redan 1954, Tudor Sub.

2014 lanserade man denna uppdaterade version BBB, med den blå tavlan.

Uret erbjuder ett enkelt och pålitligt 2824, med sina 41 mm smiter den skönt runt handleden, och lämpar sig både för dykning men även för vedhuggning, om så önskas :)

Valet mellan länk och läder var enkelt för min egen del, på länk (anser jag) att den upplevs något för stor, och en helt vanlig dykare med blå bezel. Medan det blå kalvlädret framhäver klockans case och identitet på ett betydligt mysigare sätt. Att den dessutom upplevs betydligt mindre gör heller inte saken sämre.

Till klockan, som ni flesta vet, medföljer ett gediget nato i mysig mörk blå färg som känns väldigt gedigen. En film på produktionen av Tudors naton finns att beskåda på deras hemsida

www.tudorwatches.com

Stort tack för mig och ber ödmjukast om ursäkt att väntan blev alllllllldeles för lång!

Hoppas att detta räcker admin, och vill inte uppfattas som att jag försöker ta genvägar ;)

Trevlig helg,
Alaker
 

Turbotom

Omega
Hur är det att hugga ved med en mekanisk klocka? Jag spelade badminton med min Speedy en gång, slängde mig efter en boll och vips var det dags för tillsyn.
 
Topp