• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det där med prissättning....

trumpetera

Panerai
Jag upptäckte något besynnerligt idag; jag fick permis av frun, och strosade runt och spanade klockor. (klämde på den blå/svarta GMT'n hos Bergströms bl.a.)

Jag kollade också in de nyare Omega SMP'na (igen), och när jag bara för skojs skull hörde mig för om priset på ett originalgummiband till min 2254.50 fick jag två mycket olika prisuppgifter. Först var jag på NK-förresten, allt detta utspelas i Göteborg-dom hade inget inne, men väl ett av samma design avsett för Planet Ocean. Det ville dom ha 4200:-kr för!!!

Bergströms hade samma band inne (Planet Ocean), dom ville ha 2000:-kr....

Kontentan blir; KOLLA RUNT!!

Skål!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men du pratar ju om två olika gummin....
Som att fråga om avgassystem till två olika bilar. Klart det kan skilja mycket.
 

TKVF

Panerai
Häromdagen hörde jag en diskussion mellan tre säljare på NK i Göteborg. Någon hade gett ett pris på en länk som var inköpspriset till kunden. Så deras snack handlade om hur (om) dom skulle kontakta kunden och säga det riktiga priset. Kan nämnas att påslaget dom använde var cirka 60%. Tycker för övrigt att man inte snackar om sådant när det är kunder i närheten.
 

Barda

Cartier
Häromdagen hörde jag en diskussion mellan tre säljare på NK i Göteborg. Någon hade gett ett pris på en länk som var inköpspriset till kunden. Så deras snack handlade om hur (om) dom skulle kontakta kunden och säga det riktiga priset. Kan nämnas att påslaget dom använde var cirka 60%. Tycker för övrigt att man inte snackar om sådant när det är kunder i närheten.

nej det gör man ju verkligen inte, sen tycker jag att om man har sagt ett pris får man fan stå för det. Klanten till säljare får väl bli upplärd eller så får dom vara tydligare i sina interna prislistor.
 

trumpetera

Panerai
Men du pratar ju om två olika gummin....
Som att fråga om avgassystem till två olika bilar. Klart det kan skilja mycket.
Nej faktiskt inte.

Båda är Planet Ocean-band med den där litet speciella designen där dom möter boetten. Båda har litet av "Isofrane-stuk" över sig, med spänne med bred "tunga". Båda har "Planet Ocean" präglat i baksidan.

Ingen av butikerna hade det band som passar till min klocka, men båda hade just detta PO-band inne.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej faktiskt inte.
Ingen av butikerna hade det band som passar till min klocka, men båda hade just detta PO-band inne.

Jaha. Jag missuppfattade, nu när jag läst inlägget igen, så fårstår jag inte hur jag kunde misstolka så kopiöst. Jag håller med dig om att det låter helt galet.
 

Sputniq

Panerai
Häromdagen hörde jag en diskussion mellan tre säljare på NK i Göteborg. Någon hade gett ett pris på en länk som var inköpspriset till kunden. Så deras snack handlade om hur (om) dom skulle kontakta kunden och säga det riktiga priset. Kan nämnas att påslaget dom använde var cirka 60%. Tycker för övrigt att man inte snackar om sådant när det är kunder i närheten.

Kan inte säga att jag är speciellt rutinerad i klockbutikerna, men har kollat en del på både Bergströms och NK i Göteborg. NK har inte direkt imponerat på mig sen innan, detta gör inte saken bättre så att säga... Skulle inte vilka spendera några pengar där :stop:
 

trumpetera

Panerai
Även jag måste betraktas som en novis i klockaffärerna. Det var bara en ren slump att jag råkade se prislapparna. Det var bättre när Gastons Ur på Wieselgrensplatsen sålde Omega-inte så mycket tjusigheter, men mer kunnigheter....
 

TKVF

Panerai
Kan inte säga att jag är speciellt rutinerad i klockbutikerna, men har kollat en del på både Bergströms och NK i Göteborg. NK har inte direkt imponerat på mig sen innan, detta gör inte saken bättre så att säga... Skulle inte vilka spendera några pengar där :stop:
Även jag måste betraktas som en novis i klockaffärerna. Det var bara en ren slump att jag råkade se prislapparna. Det var bättre när Gastons Ur på Wieselgrensplatsen sålde Omega-inte så mycket tjusigheter, men mer kunnigheter....
Håller med lite. Skulle vara bra med lite mer klocknördar än säljare i vissa affärer. Ibland så kommer det lite för mycket säljsnack.
 

David

Bödeln
Jupp, det är alltid värt att både jämföra och pruta, det skiljde 1200 kr i pris på ett läderband till en Oris mellan en butik i Göteborg och en i Linköping.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Håller med lite. Skulle vara bra med lite mer klocknördar än säljare i vissa affärer. Ibland så kommer det lite för mycket säljsnack.

Överhört på NK. Ung kvinnlig klocksäljare till ung manlig IWC-spekulant:

- Sen e ju verken myyycket bättre i IWC än i Rålex!

Oklart vad hon menade med det, men uttalandet dröp av träigt, trött säljsnack
 

Sputniq

Panerai
Överhört på NK. Ung kvinnlig klocksäljare till ung manlig IWC-spekulant:

- Sen e ju verken myyycket bättre i IWC än i Rålex!

Oklart vad hon menade med det, men uttalandet dröp av träigt, trött säljsnack

Säljare på NK sa att Tag Heuer's 500m Aquaracer för 20.000:- var 10 laxar billigare än Omega Seamaster 300m så gott som enbart för att den saknade COSC-certifiering. Hmm...
 

fredrikb

Cartier
Jag kollade också in de nyare Omega SMP'na (igen), och när jag bara för skojs skull hörde mig för om priset på ett originalgummiband till min 2254.50 fick jag två mycket olika prisuppgifter. Först var jag på NK-förresten, allt detta utspelas i Göteborg-dom hade inget inne, men väl ett av samma design avsett för Planet Ocean. Det ville dom ha 4200:-kr för!!!

Bergströms hade samma band inne (Planet Ocean), dom ville ha 2000:-kr....

Kontentan blir; KOLLA RUNT!!

Skål!

Listpris på gummit är 2000 kr och viklåset 2800. Möjligen att priset är 4200 om du köper dem ihop, men har svårt att tro att båda priserna skulle vara gummi inkl lås.
 
Topp