• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det finns en tråd som undrar var alla SAR/GSAR's tog vägen.

trumpetera

Panerai
Här är i alla fall en av mina.
image.jpg


En av de bästa dinkor jag vet...
 

Rivalen

Rolex
GSAR är svärsonens dykare och han älskar den. Han fick den med US Gov dial som ett minne från USA tiden. Frågan är om jag skall presenta honom med en länk. Gråsvart NATO nu.
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Skitsnygg! Ref/modell? Räcker det att söka på MSAR?

Räcker nog med just Maraton MSAR när du letar. Dessa är inte så vanliga som tex TSAR eller andra SAR varianter, är om jag fattat rätt en variant som skapades till Canada's SAR enheter och andra myndigheter.
Nämns på tex denna sida att "This watch is a limited run of 500 watches. From what I know the first 100 watches are sold to civilians and the remaining 400 are for the military and RCMP." Vet inte om det stämmer, min har A/0057
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ni som har med länk - är den lika bra som det sägs?
Har länk till min GSAR. Ja, den är riktigt läcker tycker jag. Skön och robust. Dessutom cool med sitt lite annorlunda utseende där mittbitarna i länkbitarna sitter lite "snett". Spännnet är inget man skriver hem om men snyggt med den utstående loggan.
Gillar min klocka mycket. Kronan är enda problemet. Den vill äta upp en bit av din handled. Men när den fått gnaga ett tag har läderhuden gjort dig okänslig.
 

trumpetera

Panerai
Gammal tråd, nu. Men jag måste säga att jag tycker dom är designmässiga fullträffar. Verktygsklockor i sin prydno.

Litet vad Rolex var innan dom lyxade till sig så till den grad, att få människor använder dom till det dom ursprungligen var tänkta...
 
Topp