• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här med att vara OWG....

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köpte nyligen min 16610LV och är grymt nöjd, men lite omväxling är ju alltid kul..
Jag är princip OWG då jag inte har något annat kul i klocklådan för närvarande, det kommer garanterat ändras när ekonomin tillåter. Just nu har jag min Citizen ny0040 full lume (beater) och en G-Shock i lådan..

Just 16610LV har ju vissa problem att färgmatcha vissa nato, då kom jag på den eminenta idén att börja leta efter en svart insert... Sagt och gjort:

RKkEUf4.jpg


När jag sen satt o surfade lite på lite andra klockforum såg jag att det var en som hade en blå insert på en 16610, dvs en insert från 16613, som normalt har fonten i guld, men var blekt så texten var lite mer åt silverhållet.. Jag lade då upp en WTB på VRM och kontaktade en säljare som skrev i tråden, det var kul nog samma säljare som sålt den svarta inserten till mig och han skickade bild på två st inserts han hade som hade början på silverfont.. Jag kunde inte bestämma mig så jag fick honom att skicka bägge inserts till mig, bestämma vilket jag ville ha för att därefter skicka tillbaka det andra... Nej, denna tråd lär ju bli ganska tråkig utan bilder... så... (har endast lagt på insert på bilderna, den gröna gömmer sig under)

bF4ZL1J.jpg

Alla inserts

UNLnKm6.jpg

Svart, maxi dial gör sig med svart dial!

z970Sdk.jpg

Blååååå, fan jag gillar den starkt!

c3CIOBi.jpg


kId4a5g.jpg

Bonusbild, fick hem mitt macro-objektiv till mobilen, kul grej för 40kr typ :)

Då är ju frågan, vågar man byta insert hemma själv? Funderar på om jag ska försöka hitta en vridring att sätta en av de andra insert i och endast byta ring, vilket borde underlätta..

Nå, vad är era tankar? Kan det funka? :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, det är antagligen därför det är så få som "tycker" något i tråden ;)

Jag gillar den blå väldigt skarpt, oavsett om det skulle räknas som franken eller ej.. :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Blått är nice, så det är från en 16613.....men lite blekt? Bara nyfiken...

Undrar om det blåa från en Tudor 79190 hade passat, dvs den har ju vit/silver från början?
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Davvan, enligt säljaren var det från 16613 och blivit blekt med tiden, kan se om jag kan fiska fram lite mer info.. Något som tyder på det är guldringen runt pärlan och att texten är guldig i vissa ljus..

Bra fråga, kan inte måtten på 79190...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Alla färger funkar fint. Gött med variation

Rätt lätt att byta inlägg själv, finns guider på youtube samt ttt-jockes gamla sajt (vikbobil eller va fan den heter)
 
Topp