• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här med klockhållare?

Nexus

Panerai
Goddagens! De flesta av er har säkert (i likhet med mig) reagerat över de vackra piedestaler som de flesta klockorna bor på inne hos ADs.
Jag har köpt ett antal begagnade här via forumet, men är det någon här som köpt dessa nya?
Dvs, kan man bara stövla in hos lämplig AD och försöka köpa loss ett exemplar? Jag tänker framförallt på Sinn.
Hur ser priserna ut?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det handlar nog snarare om tur, timing och relation. Nu när NK i GBG slutar sälja klockor exempelvis. Då är ett bra tillfälle att hugga om man känner eller halvkänner någon som arbetar där. Ett halvår innan däremot tror jag knappast att de säljer grejerna hur som helst. De lever ju på att kunna skylta snyggt.

Edit: och hur fan slog den tanken dig mitt i natten? :D
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det är ju på natten några av de djupaste frågorna slår oss.

OnT, jag har haft tur nån gång och bara snällt frågat efter hos urmakaren och de har givit mig.

Annars finns det på ebay en del
 
Mina sitter fint på klockställen!
image.jpg

Jag stövlade in o frågade om jag fick köpa, betalade 30. SEK för gantstället.
Trevlig helg!
 
Topp