• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här med mesh

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag har gjort några tappra försök genom åren att köra på mesh. Varje försök har dock givits upp i sort sett direkt. Jag vet inte varför, men jag känner mig obekväm med mesh. Inte för att själva armbandet i sig är obekvämt, utan jag känner mig helt enkelt obekväm med att bära det. Har för mig att det var Denke som uttryckte det som att han kände som prins Valiant varje gång han satte på sig ett mesh. Jag tror det är där skon klämmer lite, för vem vill känna sig som prins Valiant den här sidan millenieskiftet?
image.jpg

Jag monterar meshet, tycker att det ser ganska snajdigt ut, sätter på mig klockan, och ridå, känns tillgjort och lite fånigt.
image.jpg

I dag insåg jag dock att det är dags att göra upp med mina aversioner på allvar.
image.jpg

Det kan inte vara svårare än att en 36mm-klocka känns liten de första dagarna efter att ha burit en 42mm.
image.jpg

Jag har burit mitt mesh hela dagen på jobbet.
image.jpg

En sväng till gymet hann jag också med.
image.jpg

Förmodligen har inte en djävel ens noterat mitt mesh. Ingen har rullat med ögonen bakom min rygg och tänkt 'tror han att han är prins Valiant, snubben därborta med ringbrynjan runt handleden'.
image.jpg

Nu ligger jag här i sängen och ska snart somna. Känner mig fortfarande obekväm. Lite tillgjord och fånig.
image.jpg

Jag har dock bestämt mig nu. Jag ska köra mesh tills mitt motstånd släpper. Tills prins Valiant är jagad på flykten. Om det så ska ta en månad. Kanske två.
image.jpg

God natt önskar mitt mesh och jag. I morgon är en ny dag. Nya prövningar. Förhoppningsvis något mindre besvärad.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ÄNTLIGEN! Mesh är bra! Mesh är rätt! Förstår däremot hur du menar. Har samma grej nör det gäller Nato. Ser skitcoolt ut på bilder och jag har en helt oförsvarlig mängd spännband i min ägo..
Men... Det tar inte många dagar förrän länken åker på igen...
Mvh
Valiant
 

Hubbatix

Cartier
Inte kan man väl säga nej till detta?



Eftersom jag är flintskallig och inte kan skaffa frisyren måste jag ju kompensera mitt Valiantkomplex med ringbrynjan istället. Men jäklar vad jag hade sett smashing ut i den pagen!
 

DrDre

Patek
Jag tycker att det beror väldigt mkt på vad det är för klocka. På en kraftig vintagedykare (eller motsvarande retrovariant) tycker jag det funkar rätt bra. Jag körde med ett Omega mesh på min DS3 ett tag och var rätt nöjd.





På den tiden körde man givetvis också med en frisyr som matchade klockan. Se mitt och frugans bröllopsfoto .

i18632991._szw1280h1280_.jpg
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Blev sugen. Är ditt 20mm? Säg till när det e dags att kränga..
Japp 20mm. Köpt på eBay. Sök på "sharkmesh". Kommer inte att sälja mitt. Alla välutrustade klocknördar bör ha ett mesh i gömmorna, som de aldrig någonsin använder. På samma sätt som de bör ha minst 25 olika Nato (som de aldrig använder), minst två olika boettöppnare (aldrig använda), och en fet samling luppar :)
 

svesam

Rolex
ÄNTLIGEN! Mesh är bra! Mesh är rätt! Förstår däremot hur du menar. Har samma grej nör det gäller Nato. Ser skitcoolt ut på bilder och jag har en helt oförsvarlig mängd spännband i min ägo..
Men... Det tar inte många dagar förrän länken åker på igen...
Mvh
Valiant

Exakt, mesh är bra, mesh är rätt!!
Du kommer finna lyckan i mesh JoberMan, häng i bara...

Min samling på mesh hälsar så gott och välkomnar dig in i värmen :)

image.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Mesh är grymt! Älskar mesh! Jag känner mig redo för att dyka med hajar så fort jag har mesh på mig. MEN det hela handlar om att ha rätt typ av mesh på en klocka som gör sig bra på mesh. Det finns en jäkla massa billiga, obekväma och vassa mesh som man ska skippa. Jag föredrar de grövre s.k. Shark mesh. Finns stora kvalitetsskillnader på dem också. Strapcode har ett par med riktigt hög kvalitet. Sen måste man ha rätt spänne. Den clasp du har på ditt JoberMan är inte bara ful men också obekväm. Det fulaste är dock täta mesh med cylinderändar! :hungover:

Detta är mitt favvomesh med butterflyspänne. Finns på strapcode i alla storlekar, olika spännen och i polerat, borstat eller blästrat utförande. Kostar typ 900kr med frakt men det är det värt!

F93F0ACE-18E9-4CB5-9416-0E1730FC4764_zpsf6vc99vz.jpg


77eaf8eb9b5e3284ebebc213b5fd0188_zpsb636df9e.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Ska ge mesh en chans nu när jag har inhandlat ett på forumet. Lite för långt är det för tillfället men det ska nog min nya avbitartång fixa ikväll:D
 

isbjörn

Panerai
Mesh is mighty!
På rätt klocka. Och på rätt man/kvinna. Och så är det ju stor skillnad på mesh å mesh. Breilings mesh på SOH har nästan fått mig att köpa en B. Men bara nästan. När det stämmer så stämmer det satan.
Shark på dykare och finmaskiga (lite mesiga) gubbmesh på nätta klockor. Kanon!
Sa jag att jag gillar mesh?

Ps. jabla, jag gillar din mesh/sub kombo! Inte minst för att den är lite olydig mot stilpolisen!
 

john b

Rolex
En del mesh är ok.
Små tunna fis-mesh på kostymare gillar jag inte.
Alla mesh med rör för "springbars", har fått en stroke och kommer inte ihåg va det heter på svenska,

Omegas mesh är bra. De flesta andra skit.


Det här är lyckat tycker jag iofs: SBBN007 på tjockt mesh:

t4.jpg~original


t3.jpg~original
 

demondave

Rolex
Äsch, jag tycker att vi bara bestämmer att mesh är skitcoolt, för det är det. Skulle någon tycka annorlunda gör vi bara processen kort. Mesh är det iskallaste man kan ha sommaren -15 i klockvärlden.

(Fast är gummisnoddarna som är på väg i posten sköna och snygga kanske meshet får vila sig lite. Då är gummi helrätt istället)

;)
 

Simpatico

Rolex
Har bara kört Mesh på en klocka, min Omega PO och jag måste säja att jag trivs bra med meshet på den klockan.
Har dock inte kört bandet på någon annan klocka och testat den känslan.

Men rent allmänt så är det väl som all stil att trivs "bäraren" av attributet i detta fall ett mesh till klockan så kommer självförtroendet att lysa igenom och det kommer att funka. Och vise versa.

IMG_1855.JPG


Hittade tyvärr ingen bild på ett handledsskott med mesh, så håll tillgodo.
 
Topp