• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här med mesh

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag gillar mesh, iaf på rätt klocka. Klockor new hidden lugs som ploppen är ju som gjorda för det men även dress kan funka på mesh. Bekvämt är det ju oftast med.
 

Mattan

Panerai
Nä mesh funkar inte för mig, och jag har försökt, men det tar liksom fokus från klockan, det blir som att klockan och meshet inte hör ihop. Samma med nato, skulle vilja att det funkar för mig men icke, har nu beställt ett lädernato, funkar inte det lägger jag ner.
 

Mattan

Panerai
Mesh är trevligt på rätt klocka, särskilt Breitling Superocean Heritage:
BREITLING%2BSuperocean%2BHeritage%2B42%2B%2528green%2529%2B01.jpg
Riktigt snygg klocka, men snyggare på läder eller gummi imo.
 

elmaco

Omega
Jag tycker såhär, med risk för att göra några av er besvikna ;) mesh är skitballt på klockor som har dold infästning för bandet, typ omega ploprof. Andra klockor med synliga bandhorn t.ex rolex sub passar inte med mesh såvida man inte täcker mellanrummet mellan meshet och boetten. Undantag, ett riktigt bra mest kan dock och väga upp detta, men då skall det vara tungt och tätt och jävligt bra finish på ;)
 

Sond

Patek
Tycker ofta mesh ser bra ut på bild. Köpte därför ett sådant band en gång. Fungerade inte alls i verkligheten. Sålde det billigt.
 
Topp