• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det här med påseende inför ett Tradera-köp, vanligt?

Timely

Basic
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Fick ett meddelande från en herre på Tradera att han önskar att titta på klocka innan affär, samt uppgett var han befinner sig till vardags.

Jag föreslog en klocksnack affär i lugn och ro för påseende.

Han skrev då att han tyvärr skulle vara bortrest tills ungefär då annonsens sluttid begav sig.

Men frågan nu jag undrar över... hur ser det ut när ni säljer på tradera? Är ni öppna för möjligheten? Inte hört om konceptet innan.

Kanske, det beror väl på vad det var för klocka och omständigheterna i övrigt. Lågt värde, svårt att fånga skicket på bild, fastställd identitet på spekulant, och smidigt att få till ett möte så absolut. Högre värde, varumärke som lockar till sig skräpmänniskor, diffus identitet, svårt att få till något smidigt på lämplig plats, aldrig i livet.

Okej, det är inte en Gul-klcka vi pratar om så skippar kanske möte f2f. Tack för era kloka ord.

Hej,

Fick ett meddelande från en herre på Tradera att han önskar att titta på klocka innan affär, samt uppgett var han befinner sig till vardags.

Jag föreslog en klocksnack affär i lugn och ro för påseende.

Han skrev då att han tyvärr skulle vara bortrest tills ungefär då annonsens sluttid begav sig.

Men frågan nu jag undrar över... hur ser det ut när ni säljer på tradera? Är ni öppna för möjligheten? Inte hört om konceptet innan.

Fråga han om han är finanschef för Sverige och Norge? i så fall är det kanske samma blocket människa som jag höll på med

Nä jag tycker lite av grejen med sälja på auktion är att slippa folk som kommer och sparkar däck eller provar klockor. Annan sak är det ju med visning på större auktioner, men då är det ju just auktionshusen som sköter det också

Han påpekade nån detalj om ett kort jag skickade på WhatsApp och inget mer nu . Så oklart om jag orkar lägga mer tid på människan. Han skulle nog gå till en AD med hans krav och önskemål 🤣

Senast ändrad:
Skulle inte säga det är vanligt. Har köpt 10-tal klockor och då är det utan påseende.

Sen brukar jag vara en jäkel på att ställa krav efter köpet. Märker jag att det fattas grejor eller om det i övrigt inte överensstämmer med varans skick, så brukar jag ha framgång med en prissänkning.

Tradera är mer risk i och med att man inte tittar på klockan, men det ingår i spelet. Skulle jag köpa en klocka för 20-30 000 skulle jag nog inte köpa den på Tradera, om säljaren inte var känd och hade bra rykte

Tillbaka
Topp