• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det har börjat förekomma att medlemmar outas av andra medlemmar.

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Bra! KS tycker jag ska va en "säker plats".
Senaste tiderna forumet blivit nån nyans hårdare, men ändå varmt och välkomnande.
 

Wiliamo

Panerai
Tråkigt att det sker på ett entusiastforum som KS, hela poängen är ju att kunna visa varandra en ömsesidig respekt kring en anonymitet (om så önskas) trots ett delat intresse. En stor tumme upp till admins som agerar och fortsätter bidra till att det här förblir det trevliga forum det är :)
 

McFly

Cartier
Får man fråga hur denna person "outat" en annan medlem? Vad var syftet med outningen?
Vet inte om tråden finns kvar längre, men konkret så var det en person som blev utsatt för en hel del glåpord på grund av att bumpade sin annons ofta och under en lång tidsperiod. Läs: Helt enligt reglerna här på forumet. Sedan var det en eller flera som fick för sig att hänga ut denne med en länk till dennes hemsida. Vuxna män som beter sig som småbarn är vad det är, ska bli spännande och se hur kaxiga de är i verkligheten på någon GTG/event.
 

Starship

Cartier
Vet inte om tråden finns kvar längre, men konkret så var det en person som blev utsatt för en hel del glåpord på grund av att bumpade sin annons ofta och under en lång tidsperiod. Läs: Helt enligt reglerna här på forumet. Sedan var det en eller flera som fick för sig att hänga ut denne med en länk till dennes hemsida. Vuxna män som beter sig som småbarn är vad det är, ska bli spännande och se hur kaxiga de är i verkligheten på någon GTG/event.
Men var det illa ment från början? Jag hängde iofsinte med i svängarna, men var det inte någon som kände bumbaren som ville visa att bumbaren var en helt normal person som gillade klockor? I vart fall så ska man få välja själv hur anonym man vill vara.
 
P

Philippe Stern

Guest
Vet inte om tråden finns kvar längre, men konkret så var det en person som blev utsatt för en hel del glåpord på grund av att bumpade sin annons ofta och under en lång tidsperiod. Läs: Helt enligt reglerna här på forumet. Sedan var det en eller flera som fick för sig att hänga ut denne med en länk till dennes hemsida. Vuxna män som beter sig som småbarn är vad det är, ska bli spännande och se hur kaxiga de är i verkligheten på någon GTG/event.
Sluta gör en höna av en fjäder. En person väckte irritation pga sin annons som bumpades varje dag. Fair. Han fick mycket kritik. Fair. En person tog honom i försvar och skrev att han var en goodguy samtidigt som han refererade till personens blogg. Syftet var gott. Inget annat. På bloggen var personen också bara ett nick. Alltså fortfarande anonym. Fel gjort av "uthängaren", men utan ont uppsåt.

PS. Jag är lika kaxig privat.
 

Cryssarn

Rolex
Här tar man en paus från ks i knappt en vecka för brorsan är på besök, och se vad man missar.
Hursomhelst bra initiativ.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Sluta gör en höna av en fjäder. En person väckte irritation pga sin annons som bumpades varje dag. Fair. Han fick mycket kritik. Fair. En person tog honom i försvar och skrev att han var en goodguy samtidigt som han refererade till personens blogg. Syftet var gott. Inget annat. På bloggen var personen också bara ett nick. Alltså fortfarande anonym. Fel gjort av "uthängaren", men utan ont uppsåt.

PS. Jag är lika kaxig privat.
På vilket sätt är det fair att kritisera någon för att följa reglerna på Köp&Sälj?
 
P

Philippe Stern

Guest
Din avatar passar ju dig. Tycker man en bump om dagen eller någon annan regel är dålig får man vädra sina åsikter till de som sköter forumet och bestämmer reglerna.
Så du har rätt att vädra din åsikt offentligt men vi andra inte? Blev det rundgång nu, Ove?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Grejen var att man störde sig på att han bumpade sin bytesannons varje dag. Han ville dessutom INTE sälja, bara byta.
Många inkl mig själv störde sig på detta. Efter ett tag blev det outningar och personangrepp mot personen i fråga och blev det rätt illaluktande.
Annonsören tog bort annonsen vilket jag tycker var lite synd. Han hade inte gjort något fel.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sluta gör en höna av en fjäder. En person väckte irritation pga sin annons som bumpades varje dag. Fair. Han fick mycket kritik. Fair. En person tog honom i försvar och skrev att han var en goodguy samtidigt som han refererade till personens blogg. Syftet var gott. Inget annat. På bloggen var personen också bara ett nick. Alltså fortfarande anonym. Fel gjort av "uthängaren", men utan ont uppsåt.

PS. Jag är lika kaxig privat.
Ni pratar om fel tråd knäppgökar, denna tråd handlar om andra inlägg än de ni refererar till. Inläggen är nu editerade och allt är frid och fröjd, släpp det.
 
Topp