• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det kom ett litet paket

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Eller mer brev.
Har alltid tyckt att Black Bay har för långt mellan case och pins - Problemo solved.

image.jpg


image.jpg


Och så klart, handledspang.
image.jpg


image.jpg


Tack, David!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Snyggt! Kul!

Jag har inte vågat fråga i annonsen men hur 'fäster' man dom? Dom kläms inte bara fast mellan band och boett? Eller går pinen genom dom på något vis? Jag känner mig dum...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt! Kul!

Jag har inte vågat fråga i annonsen men hur 'fäster' man dom? Dom kläms inte bara fast mellan band och boett? Eller går pinen genom dom på något vis? Jag känner mig dum...
De sätts helt enkelt bara dit, och de passar så passa bra att de stannar där (även utan pin+band). När pin+band kommer på sitter de som gjutna.

Feltänk, dessa bitar hör inte hemma på en dykare. Förstör hela dinkans tuffhet.

Jag skrev en gång att Black Bay är en sminkad och lite parfymerad dykare, med den inställningen till klockan flyger det att slänga på kjolpaket IMHO.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Alltså. Nja. Mellanrummet ÄR grejen på vintageifierade dykare som BB, tycker jag. Mellanrummet var det jag saknade mest efter att min lämnade.
 
  • Like
Reactions: Wii

Rivalen

Rolex
Tryckte gilla på själva klockan, men kjol och läderband? Nä, jag skulle hellre leva med avståndet faktiskt. Ett mörkrött band när sommaren kommer?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det verkar vara två läger. :)
Blir logemöte imorgon med mörk kostym, får se om Black Bayn fixar att matcha kostymen.
 

David

Bödeln
Tryckte gilla på själva klockan, men kjol och läderband?

Jag kan köpa den åsikten när det gäller Black Bay men inte när det gäller Rolex eftersom Rolex envisas med en total avsaknad av finish mellan luggarna. Jag vill inte se obehandlat stål med sjukt illa fula referens- och serienummer.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag kan köpa den åsikten när det gäller Black Bay men inte när det gäller Rolex eftersom Rolex envisas med en total avsaknad av finish mellan luggarna. Jag vill inte se obehandlat stål med sjukt illa fula referens- och serienummer.
I min värld är det inte obehandlat stål, gillar finishen.
 
Topp