• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det kom ett paket i onsdags...

Igge

Panerai
... och jag var i Åre och åkte skidor, så paketet fick åka budbil tillbaka till centralen.
Detta resulterade i sin tur i ett så kallat tjänsteuppdrag till Järfälla.


IMG_0001.jpg


Jag planerade att göra själva paketöppningen hemma senare på kvällen, men det blev inte så. För att bespara er massa onödiga ej klockrelaterade detaljerna så handlade det i runda slängar om att ominstallera min dator... Grrr.

Så istället för att sitta och stirra på en stapel som visar hur oändligt låg tid det är kvar innan installationen är klar bestämde jag att skrida till öppningsverket där på kontoret. Sagt och gjort hämtades paketet och den obligatoriska skitförskäraren som fins på samtliga arbetsplatser.

Bilderna är best effort med en mobiltelefonkamera och befintligt kontorsljus, sorry.

IMG_0006.jpg


Massor av tejp och svårt att veta vad som är upp och ner... Det är positivt.
Nu kan ni som har skarpa ögon se att paketet kommer från Italien.

IMG_0011.jpg



Efter ett som det kändes oändligt sågande med kvalitetskniven var jag äntligen inne, och blev blev upp och ner ja.
Strunt samma, det var i alla fall ordentligt packat med en massa skyddande frigolit SSSSS.

IMG_0013.jpg



En Tudorlåda samt en plastficka med lite några "giveaways", vad som ser ut som en putsduk och två brev.

IMG_0015.jpg


Plastfickan innehöll förutom kvittot: Putsduk, penna, ett certifikat på Italienska (som jag behöver en tolk för att förstå) samt vad jag tror är ett klockförvarings etui... Bra där :)

IMG_0021.jpg



Då går vi på själva boxen. Ett fullset med vad jag tror samtliga tillbehör.

IMG_0024.jpg


Klockan börja kika fram. Ni med hökblick och en elefants förstånd behöver inte ledtrådarna på asken för att lista ut vad det handlar om.. då det redan stod på Certificato för några bilder sen. men för oss andra är spänningen ooooliiiiidlig.

IMG_0033.jpg


TADAAAA... Tudor 79260 modell lite nyare.

IMG_0035.jpg


IMG_0037.jpg


IMG_0041_2.jpg
IMG_0043_2.jpg
IMG_0045.jpg



Blev ingen Big block. Jag fastnade för Tudors Prince länk som jag tycker är grymt snygg och den fans endast på dessa modeller, sen så tycker jag att den lite rundade boetten är snygg, flirtar lite med Daytonan.

IMG_0047.jpg



Klockan är grymt skön att ha på sig, både storleksmässigt men framför allt länken är superskön. Rasslar lite diskret och jag får känslan av att den är lite mjukare i sin uppbyggnad/funktion än oysterlänken. Det är lite stretch i den (ca 1cm ner längst ut på spännet när man håller klockan horisontellt, här vore det på sin plats med en bild känner jag nu...) men upplever det inte som mycket och jag tror att det ligger lite i konstruktionen av länken att den "hänger" något mer än en styvare länk.

IMG_0049.jpg
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Riktigt schysst! Dock alltid viljat sett en utan bubblan och har sökt som en tok men inte funnit en ända bild tror det skulle se ännu bättre ut!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Grattis, skitsnygg! Alla dessa paketöppningar (tredje jag kikar i nu på fem minuter) ökar vill-ha-listan något alldeles ohälsosamt!
 
Topp