• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det mest gillade inlägget?

JiiWe

Cartier
Det finns en funktion om ni går in på diskussion och scrollar ner längst ner så finns det något som heter "trådvisningsalternativ". Trycker ni på den så kan ni titta på de trådstarter som är mest gillade. För närvarande ligger denna först: https://klocksnack.se/threads/paketöppning.15536/ (och jag skulle tro att det är det mest gillade inlägget för tillfället eftersom trådstarter alltid får mest gillningar i princip)
 

JiiWe

Cartier
Precis. Bäst vore det om likes syntes på inlägg, men inte på profilen.

Håller med om att det kanske skulle vara något. Det har ju varit några trådar där det egentligen bara handlar om att någon ska få gillanden... Bland annat dessa två: https://klocksnack.se/threads/snart-3000-inlägg-tävling-2.22548/#post-456694 och https://klocksnack.se/threads/pizzatÄvling.23584/#post-482641

Börjar folk lägga så mycket vikt i gillandet så blir det lite knäppt men å andra sidan tycker jag funktionen är väldigt bra. Man kan enkelt gilla något som någon skrivit utan att kladda i tråden och på något sätt "ge tillbaka" till de som lägger tid till att skriva bra/roliga/whatever saker.
 

JiiWe

Cartier
"Vad kan man göra för att liva upp en grå dag i Stockholm? Jo, göra någon annan glad.

Hur vinner du då? Svara rätt på frågan och gilla inte inlägget så är du med och tävlar om en rabattkod till en klockrelaterad hemsida.

De tre första som svarar rätt går till final och får svara på en sista fråga. Den som svarar rätt först vinner.

Fråga: Om du har fem äpplen och tre apelsiner i ena handen och tre äpplen och fem apelsiner i den andra handen vad har du då?"

:cigar:
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Folk jagar likes istället för att bara bete sig som vanligt.


Gör dom verkligen det? Tror faktiskt inte det är så många faktiskt och oavsett om någon gör det så skadar det väl inte någon. Jag tror fortfarande att det blir plus i slutänden att folk får ett extra incitament till att starta intressanta trådar.
Bättre med fler intressanta trådar och snabbt sålla bort trådar utan intresse än bortfall i trådstarter...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Gör dom verkligen det? Tror faktiskt inte det är så många faktiskt och oavsett om någon gör det så skadar det väl inte någon. Jag tror fortfarande att det blir plus i slutänden att folk får ett extra incitament till att starta intressanta trådar.
Bättre med fler intressanta trådar och snabbt sålla bort trådar utan intresse än bortfall i trådstarter...
Och vad är skillnaden mot att se folks uppskattning direkt på ens tråd/inlägg genom likes? Det som stör vissa är att folk hoardar likes utan att egentligen vilja tillföra. Nu kvittar det för min del men det är vad de önskar genom att dölja totalen. Enda sättet att göra det är att ta bort hela like-featuren från forumet.
 

Ricrob

Patek
Fattar inte tråden..?

"Vilket inlägg har flest likes?"

"Mitt bidrag har 8? likes" följt av en länk som pekar på Per's fina samling med 8? likes.

Det finns ju inlägg/trådstarter med paketöppningar som fått över hundra, Omen, Målarn, jag själv, leben, etc.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jag gillar likes funktionen. Jag gillar att få dem, jag gillar att ge dem. Jag gillar att jag kan se hur många jag har fått totalt och hur många andra har fått. Jag gillar inte de som har fler likes än vad jag har... då känner jag mig otillräcklig, och jag blir deppig och tröstar mig själv på ett sådant sätt som gör att jag dagen efter kan skriva i bakfylletråden. Eller så sätter jag eld på mitt sparkonto och köper en ny klocka. Likes är bra. Det ökar cirkulationen på klockor. Folk jagar likes, köper klockor. Paket öppning = Likes. Sälja klocka = Likes. Köpa ny klocka... paket öppningstråd igen... Ja ni fattar.


Likes är bra. Det får folk att vilja bli synas. Kan man inte vara bäst så kan man vara värst. Det borde införas en dislike knapp också, så att nätmobbing kan ta fart på riktigt :artist:













Efter som jag efter många smärtsamma missförstånd har förstått att det inte är alla här som delar min humor, kan man läsa det här inlägget med en del nypa salt. Kanske framför allt den sista meningen. Okej?
 
Topp