• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det närmar sig för nytt köp - PAM422 eller PAM423

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag ogillade bara två saker med min 422, att den har patinerad lume och att den band upp en för stor del av min klockbudget. Nu ogillar jag även att jag saknar den.


Jag hål i budgeten blir det.

Skall buda på en tomt och fixa en bil.....

Upplevde du att lumen var lika bra som "vanliga" pam-modeller?
 

Hallberg

Omega
Tycker verkligen inte det är skit samma i det här fallet, 422 är så mycket snyggare. Skulle nästan kunna sträcka mig så långt och säga att PR förstör tavlan helt och hållet.
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Tjena

Jag gillar sekundvisaren. Tycker den bli för naket utan. Sen ogillar jag repor generellt sett 372ans plexiglas oroar mig :)


Sekundvisare funkar absolut. Min nästa panna som är på ingång har sekundvisare :)

Men det är nåt jävligt speciellt med naken tavla, det växer på en med tiden.
Känner igen mig i det du beskriver, när jag köpte min första panna för många år sen så var sekundvisare ett skallkrav, safir likaså. Men efter några år nu så föredrar jag faktiskt plexi framför safir, jag upplever plexi som lite 'varmare' när du betraktar pannan än motsvarande i safir. Letar efter en spare plexi (från 249) för att ersätta safiret i min 232, så mycket har jag fastnat för plexi :)
Vidare kan du alltid polera plexi med polywatch om du har lite repor och vips så är den som ny igen.

I alla fall, 422 är en grymt läcker och balanserad klocka, grattis i förskott oavsett vilken du väljer! Glöm inte unboxingbilderna och välkommen till la familia :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Sekundvisare funkar absolut. Min nästa panna som är på ingång har sekundvisare :)

Men det är nåt jävligt speciellt med naken tavla, det växer på en med tiden.
Känner igen mig i det du beskriver, när jag köpte min första panna för många år sen så var sekundvisare ett skallkrav, safir likaså. Men efter några år nu så föredrar jag faktiskt plexi framför safir, jag upplever plexi som lite 'varmare' när du betraktar pannan än motsvarande i safir. Letar efter en spare plexi (från 249) för att ersätta safiret i min 232, så mycket har jag fastnat för plexi :)
Vidare kan du alltid polera plexi med polywatch om du har lite repor och vips så är den som ny igen.

I alla fall, 422 är en grymt läcker och balanserad klocka, grattis i förskott oavsett vilken du väljer! Glöm inte unboxingbilderna och välkommen till la familia :)


Du är inte den första jag hört som säger att det är något speciellt med plexi, just med att den känns mer "levande". Man får väl med ett extra glas till 372?

Just nu lutar det starkt åt en 422....

Jag är redan medlem i la familia :D, har en 359:a eller finns det en invite only familj med :D
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Du är inte den första jag hört som säger att det är något speciellt med plexi, just med att den känns mer "levande". Man får väl med ett extra glas till 372?

Just nu lutar det starkt åt en 422....

Jag är redan medlem i la familia :D, har en 359:a eller finns det en invite only familj med :D

Du får med en spare plexi till 372 men du behöver i princip nog aldrig byta ut den (vi snackar tiotals år och rejält slitage).

Nädå inga speciella invites, har du en panna så tillhör du la familia :)
 

Tre333

Cartier
Pam423 funderar jag själv på eller någon annan med Power Reserve synligt :) Fast på baksidan är ju oxå nice. Suck vilka problem man har


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Topp