• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det tar sig... (plus en liten tävling)

Josef B

Bestraffaren
.. och min nya klocka är snart på ingång! Vad jag har längtat! Efter lite förseningar så fick jag leveransbesked förra veckan av min AD att uret skickas från Genéve den 23:e april. Med lite tur så kommer den innan helgen, men med tanke på att den är en månad försenad så är det precis inget som jag hoppas på :)
Som Zed påpekade i en annan tråd, så kommer detta inlägg bli mitt 1000:e på denna eminenta forum, och det måste ju vi fira med en liten tävling och en giveaway! Yaay :cool:

Vinnaren får ett nato, 20mm eller helt enkelt en god öl på nästa gtg, your pick ;)

20130422_233502_zps6b01f407.jpg


Tävlingen går helt enkelt ut på att försöka luska ut vilken klocka jag köpt! Den första som prickar in rätta referensnumret vinner, men jag avslöjar inte klockan och vinnaren inte förrän jag officiellt fått klockan i mina ägor, så gissningarna kan fortfarande hagla in även om det är samma.
Egentligen så ville jag inte "outa" klockan på forumet men jag kände också att jag ville tillföra något roligt nu när jag ändå kör nr 1000, så jag vill gärna reservera mig för att göra en fet paketöppning. Men när jag väl får den så vill jag nog ändå dela med mig ;)
Ni som redan vet, får inte delta ;)

Lite tips så att ni kan begränsa ert letande. Nån klocka av dessa märken gäller:

:ap:

:gp:

:gs:

:hublot:

:iwc:

:jlc:

:omega:

:patek:

:rolex:

:vconstantin:

LIte många kanske, men lite kul måste vi ju ha! :D
 
V

Viggen

Guest
Grattis till 1000 poster Josef! :)

Angående din tävling, så vet jag inte ens i vilken ände jag skall börja leta. Att gissa vore bara galet. :D
 

max

Dancing Queen
Är väl en 5167 men eftersom det är taget så satsar jag på att du gått all in med en 5726
 

Ricrob

Patek
Hmm.. Vad hade jag köpt om jag var du, dvs hade obegränsat med medel..? Ja, en Vacheron Constantin Overseas perpetual calendar i guld. Tror iofs också att du köpt en Aquanaut men den här vore härlig! ;)
 
  • Like
Reactions: ZQT

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nu har du lagt ribban högt inför ditt avslöjande - förväntningarna är upphaussade!

Baserat på det så tror jag du siktat högre än Rolle och satsat på en PP på Papa Spence inrådan - dvs en vattennöt i ss
 
Topp