• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det värsta som hänt din klocka tråden.

Mr.Chang

Audemars
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Alltid händer det nåt,visa vad din klocka råkad ut för och vad blev kostnaden...
Länken sprack utan att jag använd våld,var i kyrkan först sen skulle jag åka hem och plötsligt så känner jag att det blev väldigt tungt i jackärmen.
Trodde först att armbandet hade öppnad sig men det visa sig att den sprack i ena länken.Som tur är så säljs alla dyrare ur med länkar som passar Hulken så det finns alltid extra länkar att tillgå.Gick ändå till J.Sandin för att få det fixad,kostnad 300:-
Som tur är så landade klockan i jackärmen och inte i backen!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Usch, ibland har man tur att det är vinter ute. Farsan hade en sjukt fin äldre Heuerdykare...länken knäcktes när han var ute med en roddbåt, rakt ned i vattnet. Antar att den än idag ligger där nere på bottnen och möglar :(
 

marlun

Rolex
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Alltid händer det nåt,visa vad din klocka råkad ut för och vad blev kostnaden...
Länken sprack utan att jag använd våld,var i kyrkan först sen skulle jag åka hem och plötsligt så känner jag att det blev väldigt tungt i jackärmen.
Trodde först att armbandet hade öppnad sig men det visa sig att den sprack i ena länken.Som tur är så säljs alla dyrare ur med länkar som passar Hulken så det finns alltid extra länkar att tillgå.Gick ändå till J.Sandin för att få det fixad,kostnad 300:-
Som tur är så landade klockan i jackärmen och inte i backen!
Kinakvalité på schweiziska ur
 

ruchac

Omega
Vilken kul tråd du har skapat Mr. Chang! Och det menar jag helt utan ironi!
Nu ser jag fram emot sköna stories i detta ämne!
Själv har jag varit förskonad från katastrofer med mina dinkor faktiskt,
det värsta som har hänt hittills var när jag var på min systers 40-årsfest
för några år sedan, jag hade medvetet tagit på mig min Seiko-beater just
för kvällen, visste att det kunde bli fylla och gå vilt till...
Och sen när jag blev hemskjutsad av en nykter festdeltagare så föll jag i
en stentrappa i min egen trädgård precis när jag klivit ur bilen.
Länken blev ordentligt upprepad så som jag kravlade runt och försökte
komma på benen igen. Men så skall ju en beater se ut, man har minnen
från varenda repa.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Min 79090 blev dränkt i champagne när någon vaskade skiten under nyår. Grisigt var det - på många sätt. Det är det värsta som hänt den klockan tbh.

Var med om en riktig rysare med länken på min 16710 jag hade. Gick på byn men händerna i fickorna när jag helt plötsligt kände hur klockan började hänga lite löst runt handleden. Jag tittade ner och såg att länken var delad itu och att det enda som höll kvar klockan från att åka i asfalten var kl. 6-delen av länken som var lite fastklämd mellan handen och byxan. En skruv hade gängat ur. Riktig tur att jag hade handen i fickan och kunde klämma åt klockan när den började hänga löst och jag hittade även skruven i mörkret. Var helt skakig hela kvällen sen. Hade kunnat bli helrenovering på 8 lök men kom undan med att skruva dit skruven igen.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Min 16713 har nästan åkt i backen två gånger när låset helt plötsligt låst upp sig.
Båda gångerna var dessutom när jag hade handen nedåt! Men med något som bör ses som ninja reflexer (men inte passar in på mig...) så lyckades jag båda gångerna öppna handen så den inte kunde helt åka av.
Löjlig tur.
Båda gångerna var förövrigt när jag klia mig i röven.

Fann sedan att man kunde böja till ena plåtbiten på claspen, jag gjorde det och nu klickat den stenhårt och inte haft problemet på över 1 år! :)
 

Jonaz

Rolex
Simmade när låset gick upp på min tag heuer, räddade den med fingertoppen när en våg höll på att knycka den... Samma klocka fick en åktur av min son, från andra våningen rakt ner i parketten. Normalt sett var det mest hans gosedjur som fick flyga, denna dagen hade jag lagt ifrån mig klockan för nära hans rum. Ja, det blev en service.
 

Vincent

Cartier
Har klarat mig undan ganska bra men en sommar när jag hade min superocean skulle jag hoppa från femman och precis när handen slår igenom vattenytan sprätter låset upp men likt badkarspiratens ninja reflexer spretar även jag ut alla fingrar och hindrar klockan från att glida av :)
 

E38B12

Breitling
För en herrans massa år sedan stod jag i en bar med min 16030 tillsammans med en bekants bekant. Diskussionen kom in på klockor (han bar en studentpresents-Seamaster...) och han frågade ifall han fick kika på min. Han tog en snabb titt, släppte ner den i grogg-glaset och skämtade någonting om "Rolex on the rocks", som yuppisen skojade med på ställen som Riche och Alexandras på 1980-talet. Sedan fiskade han upp den i jubileelänken och slog hela klockan riktigt hårt tre gånger i bardisken - "Klarar sådant här kinesiskt skit lite hårdare tag?"

Den serviceräkningen var inte att leka med, fast boetten klarade sig faktiskt helt utan märken.
 

MånsT

Rolex
För en herrans massa år sedan stod jag i en bar med min 16030 tillsammans med en bekants bekant. Diskussionen kom in på klockor (han bar en studentpresents-Seamaster...) och han frågade ifall han fick kika på min. Han tog en snabb titt, släppte ner den i grogg-glaset och skämtade någonting om "Rolex on the rocks", som yuppisen skojade med på ställen som Riche och Alexandras på 1980-talet. Sedan fiskade han upp den i jubileelänken och slog hela klockan riktigt hårt tre gånger i bardisken - "Klarar sådant här kinesiskt skit lite hårdare tag?"

Den serviceräkningen var inte att leka med, fast boetten klarade sig faktiskt helt utan märken.
Hade det hänt mig så hade jag lappat till jäveln på plats.
 

Johe

Omega
För en herrans massa år sedan stod jag i en bar med min 16030 tillsammans med en bekants bekant. Diskussionen kom in på klockor (han bar en studentpresents-Seamaster...) och han frågade ifall han fick kika på min. Han tog en snabb titt, släppte ner den i grogg-glaset och skämtade någonting om "Rolex on the rocks", som yuppisen skojade med på ställen som Riche och Alexandras på 1980-talet. Sedan fiskade han upp den i jubileelänken och slog hela klockan riktigt hårt tre gånger i bardisken - "Klarar sådant här kinesiskt skit lite hårdare tag?"

Den serviceräkningen var inte att leka med, fast boetten klarade sig faktiskt helt utan märken.
What?! Vad gick hans tandläkarräkning på då?
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag hoppade från 11 meters höjd ner i vatten med min 200 g tunga Armida A1 på handleden, ett par meter ner i vattnet såg jag något svart i ögonvrån som jag av någon anledning greppade tag i. När jag kom upp till ytan hade jag till min stora förvåning min klocka i handen, ena bandstiftet hade gått av... Är minst 20 meter djupt på platsen så jag var lite skakig under simturen tillbaka till kanten.

Klockstackaren några dagar senare med nytt bandstift:
juli3i5 037.JPG
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kontentan tycks ju vara att man inte ska hoppa från höga platser ned i vatten, men det låter iofs rätt logiskt :p
 

Tärnan

Cartier
Jag var 25 år och hade köpt mig en ny Omega Pre-Bond seamaster i Paris. Dyrt var det men värt det. Mallig och stolt landade vi på Arlanda, hann vara i Stockholm 1 timme innan en gubbjävel kom spatserandes med ett paraply (ett långt paraply med stålspets och som han liksom använde som käpp nästan) o körde upp spetsen rakt i klockan min. Det blev givetvis en repa på bezeln o lumedotten på triangeln försvann. Jag försökte få gubbfan att ta sitt ansvar men han tyckte bara att jag skulle ha ordning på mina armar när jag är ute o går. Gick för övrigt som jag alltid brukar göra o flaxar inte i onödan. Orkade inte tjabba mer med gubben utan fick leva med det där rätt länge. Tur att det inte var sonen man var ute o gick med för då hade han varit ett öga fattigare.
 
Topp