• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det värsta som har hänt din klocka!

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Riktigt mögliga beaters har alla sett men vad har föranlett detta slitage? Jag är själv förhållandevis rädd om mina klockor men hur är det för er andra?

Idéen till tråden kom jag på när jag mindes tillbaka till mina första casiodigitalare i början/mitten av 90-talet som hängde med fotbollsfighter i anrika st. Erikscupen. Av någon anledning tyckte jag att en redigt sliten casio var asballt! (These battle scars, don't look like their fading!) :)


Vad är det värsta som eran/era klockor har blivit utsatta för? Cykelvurpa? Tappad i målarburk?



Bilder och anekdoter välkomnas!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har egentligen bara haft två rejälare incidenter...det ena var när jag (efter en paketöppning i bilen) lagt min Airman SST i knät för att prova nytillskottet. När jag klev ur bilen åkte SST'n face down i asfalten/gruset med några härliga, icke polerbara, battle scars som följd.

Annars är väl det mest extrema detta:



Någonting hände när jag vred upp den och man kan säga att visarna, typ, exploderade... :)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Tappat bezelringen på Rolex G/S sub i 40 cm högt gräs när jag körde grästrimmern på en 4000 kvm igenväxt tomt. Slog i klockan på trimmern och märkte det när jag var klar. Efter att ha kollat med urmakaren vad en ny kostade så ägnade jag ett par timmar att leta efter eländet och voila, där låg den. Vart hyffsat bra timpenning på letandet.
 

Mattan

Panerai
Hade en G-shock på armen när jag kraschade med min mc 1999. Har inte sett den sedan dess men påminns om den ofta då den hjälpte till att krossa armen på ett antal ställen. Har forfranade en platta i vänsterarmen, inte bara pga klockan men den hjälpte till:)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Har egentligen bara haft två rejälare incidenter...det ena var när jag (efter en paketöppning i bilen) lagt min Airman SST i knät för att prova nytillskottet. När jag klev ur bilen åkte SST'n face down i asfalten/gruset med några härliga, icke polerbara, battle scars som följd.

Annars är väl det mest extrema detta:

Någonting hände när jag vred upp den och man kan säga att visarna, typ, exploderade... :)

Hiroshima-glycinen och Davvan granitslipade safirare är mina all-time favourites!!!! Såå jäkla sköna... :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tappat bezelringen på Rolex G/S sub i 40 cm högt gräs när jag körde grästrimmern på en 4000 kvm igenväxt tomt. Slog i klockan på trimmern och märkte det när jag var klar. Efter att ha kollat med urmakaren vad en ny kostade så ägnade jag ett par timmar att leta efter eländet och voila, där låg den. Vart hyffsat bra timpenning på letandet.

Bara för att stilla min egen nyfikenhet, vad hade kalaset gått på annars?

Hade en G-shock på armen när jag kraschade med min mc 1999. Har inte sett den sedan dess men påminns om den ofta då den hjälpte till att krossa armen på ett antal ställen. Har forfranade en platta i vänsterarmen, inte bara pga klockan men den hjälpte till:)
Det där är bara.. hmm.. Höjden av otur att klockan hjälper till skadorna lite på traven?:confused:
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Har en Seiko 5 som är otursföljd, Tappade den rakt ner i ett stengolv med glaset först. Sekundvisaren föll av. Sen har den skrapats mot poolbotten så den har repor på glas och ring. Den var även med om en Amerikansk fotbollsolycka där ett bandstift gick av och den flög åt helvete. Nu ligger den mest i en låda..
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Har en Seiko 5 som är otursföljd, Tappade den rakt ner i ett stengolv med glaset först. Sekundvisaren föll av. Sen har den skrapats mot poolbotten så den har repor på glas och ring. Den var även med om en Amerikansk fotbollsolycka där ett bandstift gick av och den flög åt helvete. Nu ligger den mest i en låda..

Vänta här nu, du hade klockan på under en match i amerikansk fotboll? Vad är ni för klockmisshandlare?!:D
 

Haddoque

Omega
2-Faktor
En Tissot-quarzare satt på armen som jag tog emot fallet med vid en cykelvurpa, höstens första frostmorgon en gång på väg till pluggandet... lite repor i boetten som fick vara, stållänken riktades med polygrip och skruvstäd :(
 

Johan M

Cartier
Nja, jag har supit bort min första klocka på Roskilde. En Tärnan som jag fått av min morfar. Det var lite synd men ingen katastrof.
 

Jonaz

Rolex
Min son för ca sju år sedan hade en för honom jätterolig lek. Leksaker studsar så roligt om man slänger dem ner för trappan. En dag var det pappans Tag Heuer som fick en flygtur. Bezeln lossnade och servicen gick på 4500:-
Hahaha!


iPhone | Tapatalk
 

plattfot

Rolex
En klocka har försvunnit i samband med bullbak med barn.
Tog av mig klockan och lade den på diskbänken i samband med degknådning. När baket var klart, bänken städad var klockan borta. Ingen klocka i bullarna, ingen klocka i soppåsen.
Det var två, tre år sedan och den har inte kommit fram...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En klocka har försvunnit i samband med bullbak med barn.
Tog av mig klockan och lade den på diskbänken i samband med degknådning. När baket var klart, bänken städad var klockan borta. Ingen klocka i bullarna, ingen klocka i soppåsen.
Det var två, tre år sedan och den har inte kommit fram...

Här är den!!!!
78985cb26ea50e65e107917a9aa812c8.jpg
 

Emil

Cartier
köpte mig en suunto x-military som hade allt och lite till. tänkte att den skulle passa bra som beater när jag renoverade kompisens lägenhet, efter några minuter har jag en tjock repa mitt i klockan. varje gång jag kollar tiden så ser jag denna repa, den får ingen handledstid alls längre pga. det!
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Får smått ångest av att läsa den här tråden. Vågar inte ens tänka på att tappa min 114060 i marken face first...
 
Topp