• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det vackraste Skeletturet?

Servo

Omega
Har fått ett skapligt erbjudande om att köpa ett snyggt skelettur, men skulle gärna vilja ha lite in put innan jag bestämmer mig. Vilka skelettur är vackra - och varför?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Denna är riktigt snygg.
image.jpeg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Har fått ett skapligt erbjudande om att köpa ett snyggt skelettur, men skulle gärna vilja ha lite in put innan jag bestämmer mig. Vilka skelettur är vackra - och varför?

Sorry, men jag har väldigt svårt för skelettur. Svårt att läsa tiden och gillar typ aldrig designen. Knappast vad du vill höra men så tycker jag. :) :cool::bag:
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Inte helller ett stort fan men den här är skönt industriell.
Dessutom rätt lättläst med de blå visarna.
Enda skelettet jag känt begär efter.
OrientRoyal02.jpg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Gillar inte skeleton jättemycket, men det är ett fantastiskt hantverk.
Jochen Benzinger har en del intressanta videos att se på.


image.jpg

image.jpg
 

Starship

Cartier
Jag tycker inte det ska vara glas på baksidan. Utan att ha egen erfarenhet så tänker jag att det bara ser ofrächt ut med blek och hårig hud som pressas mot glas.
 

Servo

Omega
image.jpeg


Den köptes idag. Lagom storlek, 40 mm. Även om det finns en glasbaksida så slipper man att se sina hårstrån ( eller bristen på dom) eftersom verket stänger synfältet. Dessutom är det lätt att se tiden. Klockan är 7 år gammal men framstår som nästan ny.
 
Topp