• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det var en gång en Citizen 2 gånger.....

WatchIT

Panerai
Har börjat sökandet efter en förlorad klenod. Ja egentligen har jag förlorat den inte mindre än 2 ggr i livet och bägge gångerna 1979

Vid första tillfället vurpade jag med en moppe där min underbara Citizen hindrade handleden att få mer repor än vad jag fick över hela kroppen (allt var gropen i vägbanans fel för övrigt). Andra tillfället sker samma år på Mallis (Magaluf). Jag vann en tävling på ett disco som handlade om att dricka "Le Mumba" snabbast och jag var bra kan jag säga, mycket bra! Tyvärr så fick det oönskade effekter lite senare på kvällen och jag fick bäras in i en Taxi för att föras tillbaka Hotellet. Jag fick återberättat att väl inne i Taxin så kom Kapten Kekla på besök och chauffören var av naturliga skäl inte så glad :woot:.

Jag lämnade min klocka i pant för att kunna betala lite rengöring av Taxin dagen efter men självklart dök chauffören inte upp och klockan fick leva ett lyckligt liv på Mallis istället.Det var helt enkelt inte meningen att jag och min vackra Citizen LCD skulle leva tillsammans…

Jag vet inte varför men kan inte glömma klockan och nu har jag påbörjat jakten efter den försvunna Citizen klockan.....en LCD dröm från en tid som flytt….
Bara ett litet problem....minns inte modellnamn och jag antar att Citizen hade en skrälldus av modeller på den tiden.
Finns det någon på detta forum som har koll på vad som fanns för Citizen modeller enligt bild runt 1979? Nåt klämmigt arkiv någonstans?

Jag har hittat en bild på ebay som jag tycker stämmer väl överens med hur den ser ut men på ebay finns det bara vrak. Den som bilden visar heter LCD P110-312759 men jag är som sagt var inte säker på att det var just den modellen.

Kobra Kai hälsningar
IMG_5503.PNG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Har tyvärr ingen aning om modellbeteckning eller tips, men jag hoppas du återfinner en ersättare. Om inte annat som conversation piece för att leda in på resan till magaluf och taxistoryn... :)
 
Topp