• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det var obehagligt....

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Måste skriva av mig lite... Var inne på stan nu på kvällen, vid Fridhemsplan och spelade lite kort med några polare på det halvsunkiga stället Biljardhallen.(fråga inte mig varför vi gick dit) Hade SD på handleden, och tänkte inte mycket på det. Kort därefter uppmärksammade jag att två ganska välklädda killar, nån meter bort, satt och kollade in på mig. Brydde inte så mycket på det egentligen. Efter ha druckit ett par koppar kaffe, vart det dags för toa-besök. Väl där upptäckte jag att båda följde efter. Ena stod precis bakom mig vid pissoaren. Förstod nästan att det handlade om klockan. Som tur det var så fanns det spegel strax vänster om mig, som gjorde att jag hade järnkoll därbaken. Mannen stirrade neråt midjan på mig och låtsade som han väntade på sin tur. Nu hade jag sådant där jävla beredskap på någonting var på väg att hända. Släppte inte blicken på männen. En fyllo kom in, och så tog jag tillfälle att smita ut. Då stötte den andra mannen mig med en lätt knuff, och jag kände direkt att han tog tag i underarmen med ett lätt och följsamt grepp. Jag reagerade blixtsnabbt (tack och lov att jag var nykter) och puttrade undan killen. Han verkade chockade, och sa ingenting. Gick snabbt därifrån tillbaka till polarna. Männen kom aldrig tillbaka.. Adrenalinet var på topp, och jag beslöt att gå tillbaka för att leta rätt på dom och ta bild. Men då var de redan borta.. Antog att de blev skrämda och gick...

Vill be er att vara uppmärksamma och försiktiga därute!

Godnatt!
 

Alpha

Omega
Vilka svin! Vad jobbigt det måste varit att stå i en sån situation. Imponerad över att du höll kylan och kom ur situationen väl behållen. Hoppas du mår bra!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Att de orkar göra sig sådant besvär för något som lika gärna skulle kunna vara en kopia.

En kopia inbringar dem mer pengar än vad de någonsin tjänat via arbete.


Vad skönt att du var på din vakt och förstod vad dom höll på med.
Fy vad tråkigt när man inte ens kan gå ut, ta en bira och spela kort utan att folk försöker ta ens hårt inarbetade ägodelar.
Jag börjar nästan känna tanken att varför ska man ens flytta hem till Sverige?
Jag är så van vid att vara i Asien där ingen skulle göra sånt här att jag är van vid att alltid vara säker. Det enda jag är orolig över är faktiskt andra västerlänningar.

Vet verkligen inte om man skulle våga flytta hem till Sverige snart
 

Greven

Audemars
Mycket obehagligt! Väldigt bra av dig att hantera situationen på det sätt du gjorde. Jag kommer verkligen att vara mer uppmärksam efter din och andras upplevelser som det skrivits om. Tack för att du delade med dig, hoppas du mår bra.
 

Landshark

Cartier
Måste skriva av mig lite... Var inne på stan nu på kvällen, vid Fridhemsplan och spelade lite kort med några polare på det halvsunkiga stället Biljardhallen.(fråga inte mig varför vi gick dit) Hade SD på handleden, och tänkte inte mycket på det. Kort därefter uppmärksammade jag att två ganska välklädda killar, nån meter bort, satt och kollade in på mig. Brydde inte så mycket på det egentligen. Efter ha druckit ett par koppar kaffe, vart det dags för toa-besök. Väl där upptäckte jag att båda följde efter. Ena stod precis bakom mig vid pissoaren. Förstod nästan att det handlade om klockan. Som tur det var så fanns det spegel strax vänster om mig, som gjorde att jag hade järnkoll därbaken. Mannen stirrade neråt midjan på mig och låtsade som han väntade på sin tur. Nu hade jag sådant där jävla beredskap på någonting var på väg att hända. Släppte inte blicken på männen. En fyllo kom in, och så tog jag tillfälle att smita ut. Då stötte den andra mannen mig med en lätt knuff, och jag kände direkt att han tog tag i underarmen med ett lätt och följsamt grepp. Jag reagerade blixtsnabbt (tack och lov att jag var nykter) och puttrade undan killen. Han verkade chockade, och sa ingenting. Gick snabbt därifrån tillbaka till polarna. Männen kom aldrig tillbaka.. Adrenalinet var på topp, och jag beslöt att gå tillbaka för att leta rätt på dom och ta bild. Men då var de redan borta.. Antog att de blev skrämda och gick...

Vill be er att vara uppmärksamma och försiktiga därute!

Godnatt!

Snyggt hanterat!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Fy f-n. Otäckt.
Är det inte bedrövligt att vi som gärna bär något trevligt på handleden måste tänka om i vissa situationer och lämna grejerna hemma.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Stockholm är inte sig likt... Bra jobbat. Ett tips är att bete dig som en helt galen pundare och börja skrika könsord och frusta - jag skämtar inte. Det funkar tom. mot pundare som försöker kniva en och stjäla bilen, om du beter dig helt galet så blir dom avskräckta och drar:stop:
 

Räven

Cartier
Måste skriva av mig lite... Var inne på stan nu på kvällen, vid Fridhemsplan och spelade lite kort med några polare på det halvsunkiga stället Biljardhallen.(fråga inte mig varför vi gick dit) Hade SD på handleden, och tänkte inte mycket på det. Kort därefter uppmärksammade jag att två ganska välklädda killar, nån meter bort, satt och kollade in på mig. Brydde inte så mycket på det egentligen. Efter ha druckit ett par koppar kaffe, vart det dags för toa-besök. Väl där upptäckte jag att båda följde efter. Ena stod precis bakom mig vid pissoaren. Förstod nästan att det handlade om klockan. Som tur det var så fanns det spegel strax vänster om mig, som gjorde att jag hade järnkoll därbaken. Mannen stirrade neråt midjan på mig och låtsade som han väntade på sin tur. Nu hade jag sådant där jävla beredskap på någonting var på väg att hända. Släppte inte blicken på männen. En fyllo kom in, och så tog jag tillfälle att smita ut. Då stötte den andra mannen mig med en lätt knuff, och jag kände direkt att han tog tag i underarmen med ett lätt och följsamt grepp. Jag reagerade blixtsnabbt (tack och lov att jag var nykter) och puttrade undan killen. Han verkade chockade, och sa ingenting. Gick snabbt därifrån tillbaka till polarna. Männen kom aldrig tillbaka.. Adrenalinet var på topp, och jag beslöt att gå tillbaka för att leta rätt på dom och ta bild. Men då var de redan borta.. Antog att de blev skrämda och gick...

Vill be er att vara uppmärksamma och försiktiga därute!

Godnatt!
Bra agerat. Jag är inte förvånad, men desto mer förbannad. Vilka jävla as. Vad är SD förkortning för?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Fruktansvärt tråkigt, har du möjlighet kan du lämna tips på polisens hemsida. Signalement kan hjälpa väldigt mycket även om det bara handlar om färg på jacka.

Ta hand om dig!
 
Topp