• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Detektivarbete, guldklocka

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Min kollega skickade mig ett par bilder på en gammal guldklocka han har och undrade om jag kunde se vad det var för något.
Tyvärr har jag inte en blekaste om vad det är för klockan, så jag vänder mig till er.

Han säger att armbandet inte original och att han tror att det är en gammal militärklocka. Loggan är tydligen obefintlig.

Här kommer lite bilder.
 

Bilagor

  • mms_img-404880217.jpg
    mms_img-404880217.jpg
    52.4 KB · Visningar: 117
  • mms_img-2056675543.jpg
    mms_img-2056675543.jpg
    51.3 KB · Visningar: 130
  • mms_img217918495.jpg
    mms_img217918495.jpg
    37.5 KB · Visningar: 111

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hmm, går det att tyda någon bokstav alls på tavlan?

Annars så blir det troligen till att öppna upp den för att kunna avgöra. Om ingen här inne har stenkoll så att säga, men jag tycker att den liknar många klockor som jag har sett tidigare så kan bli svårt att avgöra utan att öppna den helt enkelt.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag hoppas för hans skull att det står International Watch Company, men det ser snarare ut att stå:
G. XXXXXXX B.
Company (eller liknande)

Förhoppningsvis dyker en expert in snart, men jag hade nog behövt sitta med klockan framför mig och en lupp i ögat för att kunna kolla upp det.

Ser dock ut att vara en väldigt trevlig klocka som man inte tackat nej till! :)
 
Topp