• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Detta är beviset för att HD-åkare som är aktiva på forum är..

Erik1

Patek
2-Faktor
daviden facit hur ett forum INTE ska se ut. 20 forum med typ 20 underforum vardera. Så känns det iaf.

Edit: Och ingen aktivitet...
image.jpg
image.jpg

Påtal om många underforum... Osti archive tar nog priset på den punkten
 

Thorn

Friends of KS
Det är dock ett riktigt problem när det kommer till outsourcade produkter i Kina.

Säkert men för de flesta är det bara ett sätt att försvara sitt fake köp och behålla hoppet om att "den är nog äkta ändå". Folk som generellt blundar för att piratkopiering är en multimiljard industri och att chanserna för att det skulle vara så är minimala.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Säkert men för de flesta är det bara ett sätt att försvara sitt fake köp och behålla hoppet om att "den är nog äkta ändå". Folk som generellt blundar för att piratkopiering är en multimiljard industri och att chanserna för att det skulle vara så är minimala.
Två av sidorna som hänvisas till har fått stänga ner för varumärkesintrång så de lär ju knappast ha sålt äkta..
 

carlanton

Audemars
Det är dock ett riktigt problem när det kommer till outsourcade produkter i Kina.

Jag var på en föreläsning med en kvinna som är ordförande i någon svensk anti-piratkopieringsorganisation, och enligt henne var det ett mycket större problem för 10 år sedan. Idag har (de stora) företagen bra koll på vad som går ut genom dörrarna, bland annat genom att tillverka vissa delar (typ etiketter) in-house och genom att anlita externa kontrollanter eller ha anställda på plats. Hon hade inga exempel men jag tror hon syftade på Nike och Adidas.

Men ja, säkert fortfarande ett stort problem, men jag tror man kan vara rätt säker på att varor som säljs som "factory seconds" nästan alltid är counterfeit.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag var på en föreläsning med en kvinna som är ordförande i någon svensk anti-piratkopieringsorganisation, och enligt henne var det ett mycket större problem för 10 år sedan. Idag har (de stora) företagen bra koll på vad som går ut genom dörrarna, bland annat genom att tillverka vissa delar (typ etiketter) in-house och genom att anlita externa kontrollanter eller ha anställda på plats. Hon hade inga exempel men jag tror hon syftade på Nike och Adidas.

Men ja, säkert fortfarande ett stort problem, men jag tror man kan vara rätt säker på att varor som säljs som "factory seconds" nästan alltid är counterfeit.
Visst är det så. De stora har egna fabriker eller anställda på plats. Är man ett mindre företag är risken däremot större.
 
Topp