• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deutsche post tracking= skit

paradis

Audemars
Hej,köpte i föra vecka,fredag ett Submariner armband av en tysk klock handlare.Jag kände honom inte,har bara sett ,hans klockor överallt till salu.Jag skulle betala honom genom PayPal,vilket jag gjorde.Tryckte flera gånger :eek: så flög pengarna på HANS konto.Mitt fel,skulle tryckt en gång,så pengarna hamnar på PP konto ,ock sen när jag får varan ,då trycker man en gång till så att HAN får sina pengar.Tar kontakt med honom ock säger,att jag skickade direkt på hans konto,.Han skickar ,armbandet,skickar också till mig tracking nummer till Deutsche Post Tracking,jag tackar.Nästa dag ,går jag in för att se hur långt det har kommit.....slår in numren ,det står "NO HITS" Kontaktar honom,han säger,jag ser paketet är i Hamburg,ock,det måste vara fel på din dator.....Min dator är ny,kostar 15.000.Det var i Tisdags.Idag förklarar jag detta för mina kompisar,då säger en,jag hade samma problem !!!!!Vilket jävla problem,jag är säker att han har inte skickat.Föra året köpte min kompis något från Tyskland,också med tracking nummer,vilket fungerar INTE FRÅN Sverige...!!!!I Idag när jag kom hem,såg jag den post avi,som jag hade väntat på hela vecka... Så om någon av er köper något från Tyskland,så FUNGERAR inte Tracking systemet.
Min Submariner med ,den väntade armbandet.mvh Paradis
 

Bilagor

  • IMG_1066.jpg
    IMG_1066.jpg
    494.4 KB · Visningar: 326

paradis

Audemars
Vet inte vad är proxy ? Han sa själv igår natt med sms,att det funkar inte.Du hittar post sidan ,ock kan fylla in numret,men sen står det ....no hits...!!!
Jag avråder INTE att inte handla från Tyskland,bara att man kan inte följa paketet.
 

paradis

Audemars
Så såg det ut..... Då vet jag inte vad var felet,om det fungera med din grej.....!!!
 

Bilagor

  • IMG_1068.jpg
    IMG_1068.jpg
    1 MB · Visningar: 278

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ditt paket:

a29dfd3ecb330b15eb89a8a016c43631_zpscdbc2876.jpg


Felet du gör är att du har fyllt i datum omvänt. Nu hittar det ändå inte ditt paket men det beror snarare på svenska Postens tracking.
 

paradis

Audemars
Jag har fått paketet.Jag var så borta,trodde att jag blev blåst första två dagar.Nu ser jag,eller fattar,som du säger den Svenska posten har inte tracking system .Ja,han nämnde Frankfurt,men jag kunde inte se detta.
Tack Per......
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Deutsche Post är jag skeptiskt till sen jag i somras bevittnade en av deras chaufförer toklacka på bilisten som framför honom stannade för en fotgängare. DP-killen hoppade helt sonika ur sin skåpbil, gick fram till Skoda-kombin och pangade två sidorutor med knytnäven, hoppade in i skåpbilen igen, drog en burnout och körde därifrån. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns lite olika vägar att gå när det gäller paket från DE. 1: Ring posten så fort paketet lämnat DE för att ta reda på vilka som kommer leverera paketet i SE. 2: Ring posten dagen efter igen och fråga igen. 3: Upprepa tills du blir galen.

Alternativet är att använda appen "parcel" på en Iphone. Där lägger du in tracking nr och väljer DE-post, alternstivt DPD (beroende på vad säljaren skickar med). Därefter ändrar du till SE-post när paketet lämnat DE. Skickar de med DPD, så kan det ibland levereras av DHL, så om inte programmet kan spåra paketet med SE-post dygnet efter stt paketet lämnat DE, så ändra till DHL.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Bumpar denna tråd istället för att skapa en ny.

Fick en klocka skickad i förrgår och ett spårningsnummer för Deutsche POST. Skriver in spårningsnumret, väljer "datum den skickades" (Vad är det för onödig funktion egentligen...) men den kan inte hitta någonting alls. Eftersom jag fått spårningsnummer och det gått två dagar borde det väl ändå dyka upp någonting?

Tänker att det borde väl registrerats åtminstone?
 
Senast ändrad:

JohnDoe

Rolex
Kanske en "säkerhetsfunktion" så att folk inte ska spåra andras paket. Typ flygref o efternamn. Visserligen medioker säkerhet men vem vet hur tyska posten tänker.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jo man kan ju tycka att servicegraden kunde vara bättre. Ofta brukar det iaf gå fort från Tyskland.
Hoppas jag har den innan helgen. Behöver egentligen spåra den just nu - bara det att jag inte vill behöva vänta på AVI tills måndag.
Man kan ju hämta paket med spårningsnumret innan man får AVI menar jag. Well well.
 
Topp