• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diamantklockor-tråden

Strindberg

Patek
2-Faktor
Gillar is, förmodligen för att jag är bonde (ingen smak, osv).

Riktigt kul att se uren i den här tråden, daydate passar verkligen med lite stenar.
Har sagt det förut, men den du har Apansson är verkligen fantastisk.

Skulle vilja ha en platinaklocka med stenar att matcha vigselringen med, men sparandet dit kommer att ta låång tid...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
En Favre Leuba diamantklocka finns också i samlingen.
Favre Leuba är en av dom äldsta Schweiziska urtillverkarna,
tillverkade det första fickuret 1718 och registrerat som varumärke 1737.
4253e0b1-10d9-4274-a889-4474b4e44064_zpsf6a3d728.jpg

Nu tände jag till!!!! Vad mäter den??????
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det sämsta med att mobilsurfa är att man missar detaljerna om man inte zoomar. Jävlar vilka snygga bandhorn på Favren!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Har ingen med strössel, men denna är ju helrätt. Ritad med linjal....fantastisk!!

Kan bli nästa surfobjekt...

image.jpg
 

Apansson

Torpare
Tänk att omegasson gick och blev rolexconnaisseur till slut!

Det är fortfarande inte så jäkla många rolex-modeller jag gillar ska jag säga. Framförallt inte när det kommer till stålvarianterna. Datejust med vitguldsring på modern jubileelänk med crownclasp funkar, samt explorer2 med vit tavla och orange visare. I övrigt är ju alltid en guldsub/gmt fett, men går verkligen inte igång på submariners i stål. Planet Ocean är och kommer alltid att vara ett bättre designat dykarur än en stål-submariner. Sorry! :D

Edit: Sen är ju faktiskt day-date (med presidentlänken) en av de mest fulländade klockorna i världen designmässigt, tillsammans med royal oak. Den är vansinnigt snygg, helt enkelt, och var man bör äga en.
 

Ryttaren

Rolex
Kom ihåg att för varje klocka du köper till damen får du köpa två själv.


Det skrämmer mig ännu mer ;) Hon får nöja sig med en resa till Seychellerna i vinter istället för ny klocka!

Fast till hennes försvar ska sägas att hon faktiskt köpte sin Rolex med egna medel. Hon har också lovat att komma och titta på alla "klocknördar" på nästa GTG...så det finns hopp :)
 

Apansson

Torpare
Det skrämmer mig ännu mer ;) Hon får nöja sig med en resa till Seychellerna i vinter istället för ny klocka!

Fast till hennes försvar ska sägas att hon faktiskt köpte sin Rolex med egna medel. Hon har också lovat att komma och titta på alla "klocknördar" på nästa GTG...så det finns hopp :)

Får se till att jag är där med min DD då så blir hon nog sugen på en. Många tjejer som går igång på den, man undrar ju egentligen vad det säger om den men...
 
Topp