• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

digger

sukraM

Breitling
Vet att jag inte varit medlem länge men på inrådan av Magnus (Digger) har jag lyckats hitta det här forumet!
Magnus har även tipsat mig om en del se upp för saker som kan vara vettiga för en rookie som mig ;)

Riktig Goodguy!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Såhär ligger det till:

image.jpg

image.jpg
 

demondave

Rolex
Vissa verkar inte direkt medvetna om att google finns och fungerar.. Tur är väl det, då behöver man inte vara någon Janne Josefsson för att gräva lite :D
 
  • Like
Reactions: jhm

demondave

Rolex
"A bunch of GEN lovers"? Fy fan. Hur orkar man ha kopierade klockor som Hobby? Och vad gör han här med oss då?

Låt mig gissa; -Så bra kopia att inte ens dom som är innördade på äkta ser skillnad. Verkar vara viktigt bland dom som gillar kopior. Förstår dock inte heller hur det kan vara ett intresse.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Von bahr vad grundade du din goodguy status på? För mig känns du ganska rökt också nu.

kan du lugna ner dig ett par hekto. med största sannorlikhet har de tidigare gjort en affär som, enligt meddelandet, måste ha gått bra. sen vad det var som såldes, fake eller äkta, har vi ingen aning om. men att Digger har lik i garderoben är något som nyligen kommit fram.
 

David

Bödeln
Von bahr vad grundade du din goodguy status på? För mig känns du ganska rökt också nu.

Även ett rötägg kan nog behärska sig nog för att ge ett okej intryck vid ett klockbyte.

kan du lugna ner dig ett par hekto. med största sannorlikhet har de tidigare gjort en affär som, enligt meddelandet, måste ha gått bra. sen vad det var som såldes, fake eller äkta, har vi ingen aning om.

Enkel sökning på forumet räcker för att visa att det var ett byte, Oris mot Ball.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Vad
kan du lugna ner dig ett par hekto. med största sannorlikhet har de tidigare gjort en affär som, enligt meddelandet, måste ha gått bra. sen vad det var som såldes, fake eller äkta, har vi ingen aning om. men att Digger har lik i garderoben är något som nyligen kommit fram.
vadå lugna ned mig?!? Han har ju postat på fake forum att de ska in här och skriva att han är goodguy?! Sånt sätter ju potentiellt hela systemet där vi ska kunna lita på varann här ur spel
 

K-S

Rolex
2-Faktor
men nu är det så att Von Bahr är en reko kille som funnits sedan länge på forumet. gör din jävla läxa istället.
Funnits sedan länge? Vad vet du om mig då?? Jag var med när forumet Kom till. svär inte åt mig. Det kan jag säga direkt. Jag reagerade möjligen väl snabbt då flera av omdömena var just av personer från fake forumet är det konstigt?!?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Funnits sedan länge? Vad vet du om mig då?? Jag var med när forumet Kom till. svär inte åt mig. Det kan jag säga direkt. Jag reagerade möjligen väl snabbt då flera av omdömena var just av personer från fake forumet är det konstigt?!?

det jag vet är att vonbahr var med och styrde upp hela ettårs-festen, har god renommé hos övriga på forumet och därför litar jag på honom. vem du är har jag ingen aning om. jag anser bara det vara fel att hänga ut folk när man inte ens vet ifall de är skyldiga eller inte. som sagt, en enkel sökning och du hade kunnat få en uppfattning om vem han egentligen är.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
det jag vet är att vonbahr var med och styrde upp hela ettårs-festen, har god renommé hos övriga på forumet och därför litar jag på honom. vem du är har jag ingen aning om. jag anser bara det vara fel att hänga ut folk när man inte ens vet ifall de är skyldiga eller inte. som sagt, en enkel sökning och du hade kunnat få en uppfattning om vem han egentligen är.
Är du blind? Skrev nyss att det kanske gick väl fort pga den anledningen enligt ovan. Då tänker man nog inte söka utan att det kanske är
Fler som har orent mjöl i sin påse. Nej och jag vet inte vem du är heller. Men jag finns till allmän beskådan den 28e. Då får man gärna svära åt mig f2f.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Är du blind? Skrev nyss att det kanske gick väl fort pga den anledningen enligt ovan. Då tänker man nog inte söka utan att det kanske är
Fler som har orent mjöl i sin påse. Nej och jag vet inte vem du är heller. Men jag finns till allmän beskådan den 28e. Då får man gärna svära åt mig f2f.

ett tips till framtiden, är att börja söka innan man anklagar någon. personen man anklagar kan ta illa upp, få sämre rykte osv för att någon annan begått ett misstag. för övrigt kommer jag inte att medverka på GTG den 28e men får självklart önska dig en trevlig kväll.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Von bahr vad grundade du din goodguy status på? För mig känns du ganska rökt också nu.
Jag bytte till mig en klocka som han sålde på blocket. Med pengar från mitt håll. Jag tipsade honom om detta forumet och hade lite ytlig kontakt bara. När han sedan reggade sig här och postade någon bild i typ dagens klocka eller nått så ville jag ge honom lite uppmuntran, i den kända "klocksnacksandan".
Trist med hans involvering i fejk-skiten. Gör ju tyvärr att jag måste dra tillbaka mitt omdöme i G&B tråden.
Men du kunde ju ha skickat ett pm till mig innan du plockade fram djungel-trumman...

Lycka till! Nästa gång kanske det blir rätt..

/Björn

Btw. Jag kommer självklart vara med på gtg den 28:e


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

K-S

Rolex
2-Faktor
ett tips till framtiden, är att börja söka innan man anklagar någon. personen man anklagar kan ta illa upp, få sämre rykte osv för att någon annan begått ett misstag. för övrigt kommer jag inte att medverka på GTG den 28e men får självklart önska dig en trevlig kväll.

Nej det var ju synd.
Jag upprepar mig för tionde gången. Han drogs med IOM att flera av de andra omdömena kommer från det forumet. Jag är glad att jag inte givit den personen ett bra omdöme oavsett. Jag förstår nu att von bahr verkar som en person flera här inne vet är en goodguy. Bra!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag bytte till mig en klocka som han sålde på blocket. Med pengar från mitt håll. Jag tipsade honom om detta forumet och hade lite ytlig kontakt bara. När han sedan reggade sig här och postade någon bild i typ dagens klocka eller nått så ville jag ge honom lite uppmuntran, i den kända "klocksnacksandan".
Trist med hans involvering i fejk-skiten. Gör ju tyvärr att jag måste dra tillbaka mitt omdöme i G&B tråden.
Men du kunde ju ha skickat ett pm till mig innan du plockade fram djungel-trumman...

Lycka till! Nästa gång kanske det blir rätt..

/Björn

Btw. Jag kommer självklart vara med på gtg den 28:e


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kunde jag gjort men ser du det från en högst passionerad klockälskares ögon i den sekunden det där kom upp så blir man bestört och då är risken att man som i detta fall dras med felaktigt.
 
Topp