• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Digital detox

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum
D

Deleted member 1265

Guest
Nyfiken på er som försökt, hur har ni upplevt det?
Funderar på att köpa en knapptelefon på semestern med funktioner som ringa o sms för 300kr, vill man surfa får man skamset sätta sig vid datorn..
Lets hear it.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Äh! Karaktär stavas det. Tillåt dig själv att surfa 15 minuter morgon, middag och kväll under juli. Done! ;)
 

meo_swe

Audemars
Jag har börjat lite smått med frugan att försöka detoxa digitalt. Till att börja med använda funktionen "stöd ej" På telefonen kvällstid. Familjen finns som inlagda som undantag. Sen också försöka minska tvtittandet på kvällen. Jag upplever faktiskt att jag sover bättre om jag inte tittat på tv innan jag går och lägger mig:)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Spännande att det är några som provat!
För egen del handlar det mest om att sluta hålla på med mobilen som tjuvar tid från det som är viktigt. Man har såklart tusen ursäkter, ska kolla jobbmail. bla bla bla, byta låt spotify, radio mmmmm

Funderar på något av dessa alternativ.
elari-cardphone-mobil.jpeg
denver-gsp-120-mobil.jpeg
 

lofgreno

Audemars
Haha, näe. Jag hoppar. :)
Räcker det inte med att man har en automatare till klocka ist för en ful Apple watch eller liknande?
 
Mycket skönt.
Alltid haft notiser avstängt.

Om det är någonstans man ska börja sin detox så är det här - att något så enkelt som att stänga av notiser från jobbmailen skulle ge mig så mkt sinnesro som det gör blev jag faktiskt förvånad av. Jag har successivt också stängt av de allra flesta andra notiser med, grymt skönt. Rekommenderas varmt!
 
Har inte några vedertagna sociala medier Facebook/instagram osv, har aldrig haft heller. Notiser vet jag vad det är men jag har aldrig använt det. Surfar väldigt lite dagtid, en liten stund på kvällen innan jag slocknar duger gott.

https://klocksnack.se/threads/iwc-portuguese-7-days-vilken-problemklocka.27606/page-2 Här finns den enda selfie jag har tagit i hela mitt liv. Jag är sjukt neg till sociala medier av den där formen och folk som lägger sina liv på skiten kan jag inte förstå.

Ni som vill kan få komma hit upp i sommar på torken. Vi ska lägga 200kvm marksten, mura en 50 meter lång mur, riva två hus, bygga två badrum och två kök, skrapa en fasad samt måla och gräva upp tre gamla bensintankar. Sen ska vi flytta ett hus, göra schakt och markarbeten till den nya platsen och bygga färdigt ett gym. Allt på kvällar och helger efter jobbet såklart. Jag kan garantera att du inte kommer att få en sekunds tid till meningslöst dravel och att du är så trött varje kväll att du inte orkar lyfta mobiltelefonen till bekväm surfställning.

Visstja, du kan få hjälpa till vid födseln av vårat andra barn i början på Augusti också om du skulle få lite tid över. :woot:

Skaffa tillräckligt att göra så är mobilsurfandet ett minne blott
 

Hawk100

Rolex
Nyfiken på er som försökt, hur har ni upplevt det?
Funderar på att köpa en knapptelefon på semestern med funktioner som ringa o sms för 300kr, vill man surfa får man skamset sätta sig vid datorn..
Lets hear it.
Jag la ner KS några månader i vintras och det var faktiskt riktigt skönt! När jag kom tillbaka så var ju (nästan) alla trådar nya och spännande igen. Efter att ha varit tillbaka några månader så är det ju mest samma trådar som vevas runt dag efter dag, och samma annonser som bumpas dag efter dag...... Hmmmm.... Kanske dags för mig att logga ut över semester?!?
Japp! Så får det bli!
Tack o hej på en månad eller två, och tack till trådstartaren som fick mig att ta en KS-paus igen! Hoppas ni alla får en härlig solig sommar!
 
Topp