• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diktatur vs Demokrati....

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
.....lustigt att dessa motpoler har första bokstaven gemensamt....

Här har vi två nyservade exempel på hur det kan se ut..... lika på håll.... men går man face plant in så ser man tydligt skillnaden.....Diktaturen är den onda.....micklade...eller den goda.....beroende vilken keps man har på sig...det Demokratiska exemplaret är specad som sig bör och ärlig....inge trams som uttrycker förtryck och terror....

Nyservade betyder i dessa fall....nytt batteri, nya packningar och krona samt trycktestade till 100m....

En E75362 och en E65362 i all sin prakt.
Den ena tillhör mig och den andra en annan KS:are...

Vi tackar herr X på företaget Y för blitzsnabb service till liten peng....

Se nu till att serva era klockor....

rtMDwrC.jpg


U1qbtOv.jpg


qpZnR4y.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag behöver också serva billigt. Hör av dig :)

Fina! Ångrar nästan att jag sålde min. Nästan.
 

Weberg

Audemars
Varför inte namnge farbror X på företaget Y så att även vi andra kan bjuda våra diktatorer på en smörjning?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Inga vackra städer har byggts i en demokrati. Diktatur-dinkan är min favvis.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Berätta mer! Är den med kronan på tavlan en militärspecialare?

Nja....nej...finns ingen militär koppling....emblemet tillhör kung Hussein II av Jordanien....aka...Abdullah bin Hussein bin Talal bin Abdullah bin Hussein bin Ali...aka...Abdullah II bin Al-Hussein...eller...ʿAbdullāh aṯ-ṯānī ibn al-Ḥusayn

Inte helt ovanligt att motsvarande herrar beställer ett lass dinkor med sitt emblem på....för att dela ut till nära och kära.....kanske en lite smörjning till nån ambassadör eller dyl....
 

Ministern

Founder
2-Faktor
.....lustigt att dessa motpoler har första bokstaven gemensamt....

Här har vi två nyservade exempel på hur det kan se ut..... lika på håll.... men går man face plant in så ser man tydligt skillnaden.....Diktaturen är den onda.....micklade...eller den goda.....beroende vilken keps man har på sig...det Demokratiska exemplaret är specad som sig bör och ärlig....inge trams som uttrycker förtryck och terror....

Nyservade betyder i dessa fall....nytt batteri, nya packningar och krona samt trycktestade till 100m....

En E75362 och en E65362 i all sin prakt.
Den ena tillhör mig och den andra en annan KS:are...

Vi tackar herr X på företaget Y för blitzsnabb service till liten peng....

Se nu till att serva era klockor....

rtMDwrC.jpg


U1qbtOv.jpg


qpZnR4y.jpg

Din är finast!
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Hej!

Det är jag som äger den andra Aerospacen. Jag postade för några veckor sedan en fråga här på forumet om packningsbyte o.dyl. Tanken var att hitta alternativ till AD, dels p.g.a. priset och dels p.g.a. att de hade sådan lång väntetid. Trots att jag inte är särskilt aktiv skribent här (lurkar dock här hela dagarna) fick jag många svar med erbjudanden om hjälp. Otroligt imponerande vilken välvilja det finns på det här forumet! Davvan var en av dem som erbjöd en hjälp som var både bra, smidig och billig, så den lösningen fick det bli.

Därmed vill jag säga ett stort tack till alla som erbjöd hjälp, och ett särskilt stort tack till Davvan – vilken hedersknyffel! I morgon hämtar jag upp klockan. Ska bli grymt kul att få tillbaka den, tätad och klar.

/Henrik
 
Topp