• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Din bästa klocka?

IMG_1979.JPG
De flesta av oss har ännu inte vågat ta steget till OWG och många vill inte ens göra det. Vad som är bäst kan man väl ha olika åsikter om men min bästa klocka är den jag använder mest, tickar flest kryss i boxarna och är allmänt skön. Oberoende av vad du har är jag nyfiken på vilken din bästa klocka är och varför. Jag börjar väl själv.
Min bästa klocka just nu är en Speedmaster Racing. Mitt första kriterium för en bra klocka är att den skall hålla tiden (old school, me know) och den går typ +0,6 spd vilket i min bok är mer än godkänt. Mitt andra kriterium är att den ska vara lättavläst vilket den verkligen är i de flesta ljusförhållanden även om lumen inte på något sätt matchar en dykare. Datum-check, jag behöver datum på en "varjedagklocka"
Länken är skön nog och WR 100 m räcker bra för mina snorklingsförsök. Extra plus att den är 100 m WR utan skruvade pushers . Vilken klocka väljer du oftast att bära?

Håller min DJ väldigt högt. Funkar dressat, men är även lite sportig pga oyster och svart urtavla. Tydlig märkesidentitet, vilket visat sig vara viktigt för mig då jag är svårt Rolexskadad :)
Sorry för korspostning av bild
CFDCEF00-E581-4490-BB33-788B8E7C0534.jpeg

Håller min Explorer II högst. Dess relativt enkla men stilrena sportiga utseende gör att den funkar till det mesta. Gillar också att den flyger under radarn, inte många som vet att det är en Rolex.
Egentligen är datumbubbla det enda kravet på komplikationer, men jag gillar dess gmt-funktion också.
Tidigare har jag nästan uteslutande burit Breitling, vilka ibland kan kännas vara tunga och nästan lite klumpiga på armen (44mm), men både vikt och mått passar mig perfekt.
9B2BCB51-5582-4FB6-BFB3-92ED54B1E6E7.jpeg

Tillbaka
Topp